Ultimele imagini cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Informația pe care o așteaptă toți șoferii: Când va fi gata

Sursa foto. Facebook. Costel Basuc

​Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi al treilea cel mai spectaculos pod din Europa. Sunt șanse ca el să fie gata la final de an, potrivit oficialilor.

​Podul peste Dunăre de la Brăila  ar putea fi gata la final de an, însă totul ține de ritmul cu care avansează lucrările. El este aproape la forma finală, potrivit constructorilor.

După ce segmentele de tablier metalic au fost ridicate, ele au fost sudate, iar acum muncitorii execută lucrările de hidroizolație, de asfaltare și de finisaje.

După acestea, cablurile vor fi tensionate și vor avea loc testele finale. Probele de siguranță vor începe imediat ce podul va fi finalizat, respectiv după ce va fi instalat parapetul, realizat marcajul şi montate sistemele de siguranţă şi de iluminat. Asocierea italo-niponă Astaldi - IHI Infrastructure System lucrează și la drumurile de acces fără de care nu se va putea deschide circulația, chiar dacă ar fi gata Podul propriu-zis la finalul anului.

Drumurile de acces, inclusiv un pasaj peste calea ferată, sunt în prezent în lucru, cu un grafic strâns și cu șanse moderate de a fi deschise în luna decembrie, chiar și parțial - până în DJ221B/Calea Galați pe malul brăilean și până în DN22 lângă Smârdan pe malul tulcean.

Podul peste Dunăre de la Brăila

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)

Valoare: 1,99 mld lei (fără TVA)

Constructor: Astaldi (Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia)

Contract semnat: 15.01.2018

Lucrări începute: decembrie 2018

Termen finalizare: 2022 (pentru pod), 2023 (pentru drumuri)

Stadiu fizic - întreg proiectul (septembrie 2022): 76,37%, potrivit Hotnews.