Te îmbogățești peste noapte, la propriu, pe TikTok: tu dormi, urmăritorii te plătesc

Te îmbogățești peste noapte, la propriu, pe TikTok: tu dormi, urmăritorii te plătesc Tik Tok. Sursa foto: Arhiva EVZ

În decursul ultimilor ani, românii au devenit din ce în ce mai activi pe platformele de socializare, încercând, prin diferite mijloace, să transforme în beneficii financiare activitățile lor online. Printre aplicațiile preferate de către români se numără TikTok, care a câștigat milioane de utilizatori.

Potrivit unui raport elaborat de datareportal.com, numărul utilizatorilor TikTok din România a depășit 7,5 milioane de persoane cu vârsta peste 18 ani, conform datelor furnizate de compania-mamă ByteDance.

Românii adorm în direct pe TikTok pentru bani

În dorința lor de a obține cadouri virtuale, care se traduc în bani reali, românii petrec ore în șir pe TikTok, așteptând cu nerăbdare generozitatea urmăritorilor lor. Astfel, mulți utilizatori se implică în activități tot mai neobișnuite în timp ce se filmează, în speranța de a atrage noi urmăritori.

Una dintre strategiile populare pentru atragerea de urmăritori este să adoarmă în timpul transmisiilor live, așteptând să fie treziți de sunetele „cadourilor”, care reprezintă monetizarea vizualizărilor. Psihiatrii atrag atenția că această practică poate fi extrem de dăunătoare.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Somnul poate fi afectat, depinde în ce etapă te prind acele sunete provocate de cadouri. Sunt oameni care aleg să facă aceste lucruri pentru bani, deoarece acum există o mulțime de astfel de metode prin care unii reușesc să își asigure un venit. Totodată, multe persoane fac acest lucru doar pentru a atrage atenția, pentru a deveni cunoscute. Un lucru este cert: nu este sănătos să faci acest lucru pe termen lung. Dar este o metodă prin care oamenii încearcă, pe orice cale, să se expună și să atragă atenția publică", a declarat dr. Ovidiu Alexinschi, medic primar psihiatru, pentru adevarul.ro.

Ce se întâmplă cu adevărata socializare?

Potrivit opiniei psihiatrilor, rețelele de socializare pot crea dependență. Ei afirmă că aceste platforme nu promovează în mod real socializarea și sunt concepute pentru a atrage un număr cât mai mare de utilizatori.

„Sunt departe de a fi reţele de socializare, nu au nimic în comun cu socializarea. Este vorba despre conţinut care este făcut să te atragă. Cum putem socializa cu un videoclip haios? S-a plecat de la ideea de socializare, dar lucrurile au ajuns prea departe. Este vorba de conţinut ţintit pentru anumite categorii de public, care să-i scufunde pe tineri în mediul digital. Pot fi lucruri amuzante, dar nu de socializare“, a mai spus dr. Ovidiu Alexinschi.
tiktok

Ultima tendință pe TikTok: dormi, iar urmăritorii plătesc. Sursă foto: unsplash

Creșterea numărului de utilizatori TikTok în România

La începutul anului 2023, aproximativ jumătate din audiența TikTok în România era compusă din femei, reprezentând 49,1%, în timp ce 50,9% erau bărbați.

Conform informațiilor disponibile ale ByteDance, potențialul de publicitate al TikTok în România a înregistrat o creștere de 1,2 milioane de utilizatori (+19,0%) între începutul anului 2022 și începutul anului 2023.

Totodată, datele indică faptul că potențialul de acoperire al anunțurilor pe TikTok în România a crescut cu 812 mii de utilizatori (+12,0%) între octombrie 2022 și ianuarie 2023.

Trebuie subliniat că aceste cifre sunt adesea reprezentative doar pentru segmentul de publicitate. Și nu reflectă întotdeauna întreaga bază de utilizatori a platformei. În plus, având în vedere că datele publicate de instrumentele publicitare ale TikTok sunt limitate la utilizatorii cu vârsta de peste 18 ani, schimbările în privința acoperirii anunțurilor pe TikTok nu neapărat corespund modificărilor din totalul utilizatorilor platformei.