Ultima MODĂ. Să te INVIDIEZE lumea când te vede MORT

Ultima MODĂ. Să te INVIDIEZE lumea când te vede MORT

Înmormântările bulibașelor de pe la noi, cu trăsuri, cu maneliști la cap, în palate construite în cimitire, cu tot confortul, nu sunt singure pe lume. Mai mult, nu mai e la modă doar să mori sănătos, ci să te și pizmuiască populația, în drum spre cimitir, pentru cât de bogat ești.

America se pare că ne-a depățit și în această privință. Pentru multe persoane înstărite, funeraliile au devenit ultima oportunitate de afişare a avuţiei, în condiţiile în care aleg să fie înmormântate în sicrie placate cu aur în valoare de 60.000 de dolari şi să fie transportate cu un dric Rolls-Royce, informează Bloomberg, citată de Agerpres.

Există o grămadă de consilieri care sunt dispuşi să le satisfacă cerinţele iar unii manageri de active îşi încurajează clienţii să îşi facă din vreme planuri cu privire la funeraliile lor, nu doar pentru a uşura durerea celor care rămân în urmă dar şi din motive fiscale.

"Există un set de aşteptări cu privire la modul în care ar trebui să ieşi de pe scenă", spune Ted Klontz, director general la Klontz Consulting Group. Potrivit acestuia, deseori oamenii de afaceri şi miliardarii concurează în mod agresiv în timpul vieţii iar această concurenţă "nu încetează nici măcar atunci când vine vorba de moarte".

Ne puteți urmări și pe Google News

Unii aleg să fie conduşi pe ultimul drum de coruri de cântăreţi de muzică gospel sau îşi duc rudele şi prieteni în destinaţii exotice pentru funeralii personalizate.

"Orice putem face care este legal şi nu afectează integritatea profesiei noastre, vom face", spune William Villanova, manager la Frank E. Campbell Funeral Chapel din New York care se laudă că este firma de pompe funebre a starurilor.

De asemenea, managerii de averi şi contabilii îşi consiliază clienţii înstăriţi "să abordeze subiectul propriei mortalităţi", susţine Elizabeth Meyer, care lucrează în calitate de consultant funerar pentru familiile înstărite şi afacerile interesate să investească în această industrie. "La un anumit nivel economic, planificarea sfârşitului vieţii este un subiect ce ţine de fiscalitate", spune Meyer.

Acest lucru este cu atât mai adevărat cu cât costurile se pot ridica la câteva milioane de dolari. De exemplu, o criptă amplasată în subsolul catedralei Sfântul Patrick din New York este disponibilă pentru şapte milioane de dolari şi există deja trei familii înstărite care şi-au manifestat interesul pentru ceea ce este unul din puţinele locuri de înmormântare din Manhattan.

Să îţi petreci eternitatea într-un sicriu placat cu aur în catacombele unei catedrale de 200 de ani ar putea fi apogeul unei vieţi trăite cum trebuie.