Soprana româna, în vârstă de 43 de ani, a devenit cunoscută, în egală măsură, pentru apariţiile ei, cât şi pentru spectacolele pe care nu le onorează.
Figură controversată în lumea muzicală, numită "ultima dintre marile dive" din cauza pretenţiilor exagerate pe care le are, Gheorghiu vorbeşte, într-un articol apărut ieri, în cotidianul britanic The Independent, despre recent lansatul CD cu integrala operei "Madama Butterfly", de Giacomo Puccini, despre planurile sale, care includ realizarea unui album de muzică tradiţională românească, dar şi despre poreclele deloc măgulitoare şi caracterizările negative pe care le-a primit împreună cu soţul său, tenorul Roberto Alagna.
"Iată povestea unei femei uimitoare căreia nu îi este teamă să spună ceea ce gândeşte, chiar daca intră în bucluc pentru asta", scrie jurnalista Jessica Duchen despre întâlnirea sa cu Gheorghiu, "o apariţie caldă şi strălucitoare".
"Răsfăţata" zvonurilor şi a bârfelor din marile opere ale lumii, soprana motivează desele schimbări de program. "Dacă nu am o evoluţie bună pe scenă, e rău pentru mine şi e rău pentru public. Deci, am două variante- să urc pe scenă şi să nu fie bine sau să anulez. Din acestea două, aleg raul cel mai mic. Toată lumea caută perfecţiunea. Urc pe scenă să fac oamenii fericiţi, nu să sufere cu mine", spune Gheorgiu, denumită adesea "Draculette".
"Doar pentru că sunt româncă şi oamenii nu ştiu altceva despre România", îşi explică ea porecla. Artista născută la Adjud se simte foarte ataşata de ţara sa natală şi doreşte să lanseze un CD cu muzică tradiţionala românească.
Cuplul Gheorghiu - Alagna, "Ceauşeştii" operei
Angela Gheorgiu şi Roberto Alagna s-au căsătorit în 1996, la New York, devenind cuplul de aur al operei.
Relaţia lor cu criticii şi cu conducerea marilor opere nu este întotdeauna lină. Imprevizibili, pretenţioşi şi capricioşi, şi-au dezamăgit publicul de mai multe ori, anulând concerte şi încălcând contracte.
În 2006, Alagna, care interpreta rolul generalului egiptean Radames în opera lui Giuseppe Verdi "Aida", pusă în scenă de Franco Zeffirelli, a părăsit furios scena teatrului La Scala din Milano, după ce a fost huiduit.
"Comportamentul lui Roberto Alagna a provocat o ruptură între artist şi public, pe care Scala nu o poate repara", comenta Stephane Lissner, directorul general şi artistic al teatrului milanez, anunţând renunţarea la serviciile tenorului francez.
Anul trecut, Gheorghiu a fost concediată de Opera din Chicago, după ce nu s-a prezentat la peste jumătate dintre repetiţii şi probe pentru costume.
Soprana a explicat că ceruse puţin timp liber anterior, pentru a-şi vizita soţul la New York, dar a mai menţionat şi că intenţionase să se retragă din spectacolul "La Boheme" mai devreme, deoarece nu îi plăcea producţia lui Franco Zeffirelli.
În urmă cu doi ani, a renunţat la spactacolul "La Traviata", în Roma, după numai prima apariţie, invocând că este bolnavă, iar anul acesta a anulat încă un recital în Barcelona.
"Madama Butterfly", pe CD
"Avantajul ascultării sporanei pe CD este că nu există posibilitatea ca ea să anuleze apariţia", scrie The Independent. În plus, Angela Gheorghiu declara că nu este încă pregatită să cânte integral opera pe scenă, "din cauza lui Puccini".
"Într-o operă atât de dramatică şi tragică, ţi se pot întâmpla multe lucruri. Luna trecută, cântam La Boheme în San Francisco. În ultimul act, nu am mai putut cânta pentru că plângeam. Plângeam încontinuu. Ştiţi de ce?! Din cauza lui Puccini", povesteşte soprana.
"A scris muzica pentru oameni şi a vrut ca voi, şi el, să plângeţi. Dacă plângeţi, este un câştigător. Cu toţii suntem", conchide ea.
"Nimeni nu a devenit cea mai mare soprană a lumii făcându-le viaţa uşoară celor din jurul ei", The Independent