Turnul Eiffel este plin de rugină, celebrul monument având nevoie urgentă de reparații, potrivit rapoartelor. În ciuda faptului că a fost menit să reziste doar 20 de ani atunci când a fost construit în 1889, o sută treizeci și trei de ani au trecut fără ca acesta să prezinte vreun defect.
Reparația Turnului Eiffel
Potrivit rapoartelor divulgate de revista franceză Marianne, simbolul Parisului este „în stare foarte proastă”. Se spune că structura din fier este plină de rugină și are nevoie de reparații complete. Din fericire, având în vedere viitoarele Jocuri Olimpice din 2024, structura este în prezent în curs de reparații.
Cu toate acestea, experții revistei franceze au avertizat că un „strat simplu de vopsea” nu va rezolva problema. O sursă a susținut că „este foarte simplu, dacă Gustave Eiffel ar vizita locul, ar leșina”. O altă sursă a spus: „Nu este probabil să se dărâme mâine dimineață, dar este adevărat că nu este într-o stare bună”.
De fapt, spre șocul experților, procedura va costa 60 de milioane de euro. Criticii au mers mai departe spunând că vopsirea va fi o pierdere de timp și bani. Din cauza întârzierilor din cauza pandemiei de Covid, în loc ca aproximativ 30 la sută din monument să fie refăcut, doar cinci la sută va fi reparat.
În ciuda faptului că inițial s-a sugerat că ar avea nevoie de reparații la fiecare șapte ani, experții spun că, în unele locuri, „rugina a câștigat și mănâncă fierul monumentului ca termitele din lemn”. Potrivit unui raport al Expiris, care este specializat în prevenirea ruginii, doar 10% din vopsea s-a menținut din 2014.
Raportul mai spunea: „Chiar dacă starea generală a protecției anticoroziune pare bună, aceasta poate induce în eroare. Nu se poate avea în vedere planificarea unei noi aplicări a unui strat de vopsea care nu va face decât să crească riscul unei pierderi totale a aderenței în sistem”.
Demolarea turnului
Bernard Giovannoni, expert la Expiris, a spus: „Lucram la turn de câțiva ani. În 2014 am ajuns la concluzia că era foarte urgent să rezolvăm coroziunea”. Un alt raport de câțiva ani mai târziu, în 2016, a constatat 884 de defecte – dintre care 68 structurale. Compania deținută de consiliul parizian care conduce Turnul Eiffel, Sete, a ignorat în mod repetat sfaturile privind repararea monumentului.
Specialiștii spun că rezultatele transformării vor fi „lamentabile” și „patetice”, adăugând că vopsirea peste vopseau veche înrăutățește coroziunea. Laurent Valdiguié, jurnalistul care a investigat deteriorarea, a scris: „Am văzut Notre-Dame arzând, vom vedea Turnul Eiffel căzând?” Un alt expert a adăugat: „În unele locuri, un singur strat de vopsea este aplicat pe straturile existente care se descuamează și nu țin. Este o erezie”.
Specialiștii cred că turnul trebuie demontat complet, reparat și abia apoi revopsit. Gustave Eiffel a construit turnul de fier de 324 de metri înălțime și 7.300 de tone pentru târgul mondial din 1889. A fost creat pentru a sărbători aniversarea a 100 de ani de la Revoluția Franceză. Cu toate acestea, structura înaltă trebuia să fie dărâmată 20 de ani mai târziu, dar a fost salvată de experți științifici care i-au recunoscut valoarea ca stație radiotelegrafică, potrivit Mirror.co.uk.