Claudiu Lucaci a fost înlăturat, în aprilie, de la conducerea Direcţiei Ştiri a Societăţii Române de Televiziune în luna aprilie, fiind înlocuit de Raluca Stroe Brumariu, printr-o decizie a lui Stelian Tănase, care la momentul respectiv era preşedinte-director general al SRTv. Decizia a fost atacată în justiţie de Claudiu Lucaci.

În acest caz, Tribunalul Bucureşti a decis, vineri, să admită în parte cererea lui Claudiu Lucaci, care a dat în judecată TVR pe 24 aprilie, anunţă Mediafax.

Astfel, instanţa a anulat procesul-verbal numărul 134609 din 14 aprilie 2015 şi a anulat reevaluarea lui Claudiu Lucaci, cuprinsă în procesele verbale numărul 134601 din 2 aprilie 2015 şi numărul 134603 din 3 aprilie 2015, potrivit informaţiilor disponibile pe Portalul Instanţelor de Judecată.

Totodată, Tribunalul Bucureşti a menţinut evaluarea lui Claudiu Lucaci, cuprinsă în procesele verbale numărul 134423 din 11 februarie 2015 şi numărul 134498 din 12 februarie 2015 şi a obligat TVR să îi plătească lui Lucaci o sumă de 10.000 lei cu titlu de daune morale. Pe de altă parte, instanţa a respins ca neîntemeiată cererea lui Claudiu Lucaci de obligare a TVR la plata cheltuielilor de judecată.

Hotărârea de vineri a instanţei poate fi atacată cu apel în zece zile de la comunicare.

Evaluare viciată sau nu

Lucaci a pierdut conducerea Ştirilor TVR după ce a fost reevaluat de o comisie a Televiziunii Române, deşi a obţinut un punctaj care îi permitea să îşi menţină respectiva funcţie la prima evaluare a activităţii sale, însă o comisie condusă de Stelian Tănase a decis că procesul de evaluare în cazul său "a fost viciat".

Pe 3 aprilie, Claudiu Lucaci, care a primit la reevaluare un punctaj sub cel necesar pentru a rămâne şef al Ştirilor TVR, a declarat pentru Mediafax că TVR este o instituţie condusă politic şi va contesta rezultatul reevaluării sale. Claudiu Lucaci a mai spus că a înţeles dintr-o discuţie cu Stelian Tănase că evaluarea managerilor TVR s-a făcut "pe considerente politice".