Din cauza numărului crescut de accidente, autoritățile au decis să facă treceri de pietoni supraînălțate pentru a diminua viteza și problemele în trafic. Cu toate astea, șoferii au declarat că își vor strica mașinile.
După mai multe accidente mortale produse pe trecerile de pietoni, autoritățile s-au axat pe treceri de pietoni supraînălțate pentru a reduce incidentele neplăcute.
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a declarat că aceste treceri vor limita viteza și vor scădea riscul accidentelor.
„În primul rând, pentru că funcționează ca limitatoare de viteză naturale. Și nu sunt acele limitatoare de viteză care sunt ușor de demontat/păcălit. În al doilea rând pentru că, "by design" descurajează parcarea pe trecerea de pietoni. Statistic vorbind, șoferii sunt mult, mult mai puțin dispuși să parcheze pe o trecere de pietoni supraînălțată.
În al treilea rând pentru că sunt prietenoase cu persoanele cu dizabilități: nu există diferențe de nivel între trotuar și carosabil. La fiecare stradă reabilitata care are treceri de pietoni, și care necesită limitarea vitezei pe anumită zonă cu risc, supraînălțarea este o prioritate.
Așa cum a fost pe strada Gioacchino Rossini vom face oriunde siguranța pietonilor o cere”, a explicat edilul într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Șoferii, împotriva trecerilor de pietoni supraînălțate
Majoritatea șoferilor nu au fost încântați de decizia autorităților, fiind convinși că își vor strica mașină. Cu toate astea, o parte din ei au declarat că este o idee foarte buna.
„Felicitări Radu Mihaiu pentru această inițiativă. Și ca să completez avantajele acestor treceri mai este unul: când plouă nu apar bălți pe trecere și nu se strânge noroiul la rigolă. Iar îngustarea benzii în dreptul trecerii, deși este o soluție atât de firească și utilă, este un alt avantaj major al acestei amenajări! Să sperăm că vor fi cât mai multe treceri de pietoni astfel reconfigurate! Singura problemă este că supraînălțarea nu s-a făcut până la nivelul trotuarului, există o diferență de nivel care poate să mai creeze probleme când este traversată de cărucioare. Dacă se aduce trecerea de pietoni la nivelul trotuarului, eficiența calmării traficului (viteza cu care poate fi abordată în siguranță) se stabilește prin alegerea lungimii rampelor de la intrarea și ieșirea de pe trecerea de pietoni”, scrie un susținător al edilului.
Un alt utilizator este de părere că „sunt făcute să le iei cu 10 la oră deși semnul este de 30... și când se șterge vopseaua de pe ele, cine plăteste baia de ulei?”. Iar o altă persoană spune că „ideea e să limitezi viteza înainte de trecerea de pietoni, nu chiar pe ea”.
Iar un alt comentator susține că „e suficient să treci o dată pe o astfel de trecere fără să reduci viteza și devii atent toată viața la ele”.