Tranzacție de miliarde. Asistăm la nașterea unui nou gigant media

Furnizorul de servicii de videoconferinţe Zoom Video Communications a anunţat luni cea mai mare achiziţie din istoria sa, preluarea operatorului de call centers Five9 pentru 14,7 miliarde de dolari, în ideea de a-şi extinde oferta pentru clienţii de business, în contextul intensificării competiţiei în sectorul videoconferinţelor, transmite Reuters.

De la izbucnirea pandemiei Zoom a devenit un nume recunoscut la nivel mondial pe măsură ce companiile şi şcolile au adoptat serviciile sale pentru a putea organiza cursuri online, şedinţe de birou şi pentru socializare.

În prezent compania cu sediul în San Jose, California, îşi concentrează atenţia pe serviciul Zoom Phone şi pe un produs destinat organizării de conferinţe denumit Zoom Rooms, în condiţiile în care jucătorii mai mari precum Facebook şi Google îşi extind şi ei produsele lor video.

Conform unui acord acceptat de consiliile de administraţie ale celor două companii, acţionarii Five9 vor primi 0,5533 acţiuni Zoom ordinare clasa A pentru fiecare titlu Five9. Pe baza cotaţiei înregistrată vineri seară de acţiunile Zoom aceasta înseamnă un preţ de 200,28 dolari pentru fiecare acţiune Five9, adică o primă de 13%, iar valoarea tranzacţiei se ridică la 14,7 miliarde de dolari.

"Această achiziţie va ajuta la creşterea prezenţei Zoom în rândul clienţilor de tip companii şi va permite Zoom să intre pe piaţa de call centere evaluată la 24 miliard de dolari", a informat Zoom într-un comunicat.

Printre clienţii Five9 se numără companii precum Under Armour, Lululemon Athletica Inc şi Olympus Corp. Five9 va deveni o divizie a Zoom, iar directorul său general Rowan Trollope va continua să rămână director al diviziei şi după finalizarea tranzacţiei, undeva în prima jumătate a lui 2022.

Vineri seara acţiunile Zoom au încheiat şedinţa la 361,97 dolari, ceea ce evaluează compania la aproximativ 106 miliarde de dolari. În ultimul an acţiunile Zoom au crescut cu 45% pe măsură ce platformele de conferinţe au înregistrat o creştere explozivă a numărului de utilizatori din cauza pandemiei de coronavirus care a provocat o tranziţie radicală spre online.

Potrivit firmei de consultanţă Gartner, cheltuielile globale cu conferinţele pe bază de cloud ar urma să ajungă la 5,41 miliarde de dolari în acest an, în creştere faţă de 5,02 miliarde dolari în 2020. Potrivit analiştilor, liderii pe segmentul de platformelor de conferinţe sunt Zoom şi Cisco.