Toyota spulberă mitul mașinilor electrice și vine cu alte soluții

Toyota Center / Sursa foto: dreamstime.com

Toyota a fost mult timp cunoscută pentru reticența sa față de mașinile complet electrice, preferând să investească masiv în tehnologii hibride. Compania japoneză ignoră presiunile globale și susține că nu doar electrificarea completă este soluția pentru reducerea emisiilor de carbon. Lansează ideea unei combinații de tehnologiici.  

Cum vede Toyota viitorul auto

Gill Pratt, Chief Scientist al Toyota și director al Institutului de Cercetări al companiei, consideră că „doar un mix de propulsii poate reprezenta soluția viitorului”.

Acest punct de vedere este central pentru strategia Toyota în domeniul mobilității.

Una dintre argumentările principale ale lui Pratt în favoarea tehnologiilor hibride se bazează pe regula 1/6/90, o regulă simplă din industria auto care compară eficiența utilizării materialelor pentru baterii.

„Un vehicul electric cu baterie folosește aproximativ aceeași cantitate de materiale pentru baterii ca șase vehicule hibride plug-in sau 90 de vehicule complet hibride”, spune Pratt.

Pratt susține ideea mașinilor hibride

Omul de știință susține că, din perspectiva utilizării resurselor limitate, producerea mai multor vehicule hibride este mult mai benefică pentru mediu decât focalizarea exclusivă pe mașini complet electrice (BEV-uri).

„Dacă materialele bateriei reprezintă blocajul, 90 de PHEV-uri ar putea economisi de 35 de ori mai multe emisii totale decât un singur BEV.

Prin urmare, dacă există o criză a materialelor bateriei, producătorii auto vor trebui să decidă cu înțelepciune ce tehnologie să folosească pentru a obține cea mai mare reducere posibilă a emisiilor cu materialele disponibile”, spune șeful oamenilor de știință de la Toyota, într-un interviu acordat Automotive News.

Soluțiile Toyota

Astfel,Toyota, adoptă strategia mixtă despre care spune că este o decizie rațională în contextul actualelor limitări tehnologice și economice.

În afară de tehnologiile electrice și hibride, Toyota explorează și alte soluții inovative.

Una ar fi  arderea hidrogenului în motoarele cu combustie internă, o tehnologie care ar reduce semnificativ costurile.

Deși această metodă generează mici cantități de CO2, „emisiile ar fi de doar câteva grame pe kilometru, comparativ cu cele peste 100 de grame generate de motoarele tradiționale”.

Pe de altă parte, combustibilii sintetici (e-fuels) pot oferi o soluție viabilă în zonele lumii unde infrastructura pentru propulsia electrică este subdezvoltată.

„Spre deosebire de electricitate, energia stocată în combustibili lichizi poate fi stocată și transportată cu ușurință”, subliniază Pratt.

În concluzie, viziunea Toyota sub conducerea lui Gill Pratt nu se limitează doar la electrificarea completă ci susține un mix de tehnologii - de la hibride și vehicule electrice, la hidrogen și combustibili sintetici-pentru a atinge o mobilitate sustenabilă și eficientă pe termen lung.