Topul celor mai importante evoluții științifice în 2020 (I) Real game pentru tehnologie
- Andreea Vlad
- 6 februarie 2021, 07:44
-
Triumful avioanelor supersonice: testul sofisticatului XB-1
Concorde, prima linie supersonică din istorie, a decolat în 2003, însă nu a făcut niciodată profit. Blake Scholl, fondatorul companiei, a gândit modelul printr-un soft și l-a construit cu materiale extrem de ușoare, folosind motoare cu reacție super-eficiente. Cea mai mare provocare pentru modelele cu consum redus de combustibil este complexitatea execuției, spune Scholl. În octombrie 2020, Boom (foto) a lansat un model Overture numit XB-1, cu noi principii de design și carlingă ergonomică. Există un singur loc destinat pilotului. Modelul cu 65 de locuri va fi gata în 2026, iar primul zbor comercial în 2029.
XB-1 este suplu și elegant, cu aripi delta și 3 motoare cu reacție. Viitorul model va folosi motoare turbofan, care nu solicită postcombustie. Prototipul unui avion supersonic cu 65 de locuri va fi gata în 2021. În plus, XB-1 poate menține o direcție frontală grație camerelor și monitoarelor din carlingă, cu vizibiliate pentru sol. Boom a folosit piese Stratasys, o companie care folosețte un nou sistem laser pentru a impregna praf de titaniu în canalele interne. Ea a obținut o greutate mai mică și circulația aerului condiționat. Blake Scholl are în plan și lansarea unor supersonice clasa business, cu 19 locuri, foarte asemănătoare celor de la Virgin Galactic și Aerion Supersonic. Cursele Boom sunt de nișă vor avea loc între orașele de coastă. Însă se fac eforturi și pentru rute transoceanice într-un viitor apropiat.