Televiziunea lui Adrian Sârbu a intrat în insolvenţă. De la ce au pornit problemele

Sursa foto: Adrian Sârbu / Facebook

Aleph Media, societatea care operează televiziunile Aleph News şi Aleph Business a lui Adrian Sârbu, a intrat în insolvenţă și are să-i ofere peste 60.000 de euro unuia dintre creditori.

Aleph Media, societatea care operează televiziunile Aleph News şi Aleph Business, a intrat în insolvenţă. Decizia a fost luată joi de Tribunalul Bucureşti, la cererea lui Adrian Sârbu. Marius Tucă, unul dintre creditorii societății, are de primit peste 60.000 de euro.

Și casa de producţie Zazu Film, care este şi acţionar în cadrul televiziunii, are de primit bani din partea Aleph Media. Zazu Film este deţinută de Cristina Iacob, regizor, despre care presa a scris că a avut o aventură amoroasă cu Adrian Sârbu.

Televiziunea lui Adrian Sârbu a primit licenţă de la CNA în vara lui 2019. El și Mihai Tucă au realizat un grup media, din care au făcut Aleph News, reţeaua Smart Radio, dar şi alte posturi de televiziune, tot cu Aleph în denumire.

 

În septembrie 2020, Aleph a început să emită. Adrian Sârbu a angajat mai multe persoane de la Pro TV și Digi24. Costi Mocanu, Felix Drăghici, Ion Cristoiu, Marius Tucă, Ioana Ţigănilă, Andrei Tomescu au fost doar câteva dintre numele care și-au lăsat locul de muncă pentru Aleph Media.

Adrian Sârbu a avut mai multe probleme cu cel mai mare operator de cablu, RCS&RDS, din cauza poziţionării Aleph în grila companiei de cablu. Acest lucru a atras amenzi de la CNA pentru RCS şi schimbarea Legii audiovizualului, potrivit Paginademedia.

Televiziune deschisă în pandemie

În 2021, Adrian Sârbu și-a mai deschis o televiziune. El primise decizia de autorizare de la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) pentru Smart TV şi Aleph Business. El și-a dorit să facă și Aleph Comedy, dar a renunțat la idee.

Potrivit datelor prezentate la CNA, Smart TV a avut un buget de investiţii în programe de aproape 2,1 milioane de euro. Dintre acestea, 1,6 milioane de euro au fost investiţi în producţie locală, iar 460.000 de euro în achiziţie de programe. Investiţiile în echipamente se ridică la 150.000 de euro.

Postul tv a alocat 40% din timpul de emisie unor programe informative. 2% din grilă au fost ocuăpate de programe educative și 4% de cele culturale.