Ţeapă la domiciliu: cumperi electrocasnice şi "câştigi" un concediu în Antalya!
- Marian Păv ăla şc
- 29 octombrie 2011, 16:44
Zeci de români din toată ţara au fost păcăliţi de firma Beck Internaţional: fie că au fost ademeniţi să cumpere produse electrocasnice în schimbul unor sejururi gratuite în Antalya, fie au fost înşelaţi şi au cumpărat produse supraevaluate.
Anii ‘90 au reprezentat perioada de vârf a firmelor de comis-voiajori care băteau din uşă în uşă pentru a vinde diferite produse de uz casnic sau personal, înşelându-i pe români cu calitatea îndoielnică a acestora. Beck International din Bucureşti a ţinut să păstreze această metodă de comerţ şi chiar a inovat-o. Pentru a vinde produse clienţilor naivi, reprezentanţii firmei promit excursii gratuite în Antalya. Consumatorii reclamă că după ce achiziţionează un produs de la Beck pentru a primi voiajul în străinătate, vacanţa "dispare" şi rămân doar cu produsele luate la un preţ mai mare decât cel din magazine. Câştigi excursia numai după ce cumperi un aspirator de 600 de lei Octavian Ştefan din Brăila a achiziţionat un aspirator de la Beck Internaţional. "Mi-au bătut în uşă nişte tineri de la firmă. Mi-au oferit nişte oale şi alte produse. Apoi mi-au spus să merg la o prezentare de produse. Acolo totul era foarte bine pus la punct. Ni s-a spus că se va organiza o tombolă. Am fost desemnat câştigător al unui sejur de o săptămână în Antalya", povesteşte bărbatul. Brăileanul intra în posesia concediului gratuit în Turcia cu o condiţie. "Trebuia să cumpăr un aspirator de la ei. Costa vreo 600 de lei. Pe mine mă interesa mai mult vacanţa şi am spus că iau aspiratorul ca să intru în posesia voiajului", mai adaugă acesta. Ştefan Octavian a plătit aspiratorul însă nu a mai primit niciodată vacanţa în Antalya. Promoţie a la Beck: aspirator supraevaluat Cazul brăileanului nu este singurul. "Acum vreo lună am fost contactată şi invitată la o prezentare de obiecte electrocasnice în zona Berceni. Mi s-a vândut un aspirator Beck cu aproape 1.000 de lei. Când am ajuns acasă, am văzut pe internet că aspiratorul era la un preţ mai mult decât dublu. Cei de la Beck mi-au spus că acest aspirator valorează 4.000 de lei şi ni-l oferă nouă la promoţie, dar trebuia să-l luăm pe loc, nu aveam timp de gândit", povesteşte Andreea din Bucureşti. "Într-o oră m-am dus cu obiectul înapoi la prezentare. În final mi-au primit produsul, dar mi-au oprit un comision de peste 100 de lei. Mi-a fost teamă că rămân cu întreaga pagubă de 1.000 de lei aşa că am acceptat. Nu mi-au dat niciun contract să văd în ce condiţii mi-au luat comisionul", mai povesteşte aceasta. Activitatea suspendată în 2010 şi 50 de reclamaţii în 2011
Conform informaţiilor puse la dispoziţie de reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC): "de la începutul anului şi până în prezent la ANPC au fost înregistrate 50 reclamaţii având ca obiect nerespectarea drepturilor consumatorilor la încheierea contractelor la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale, cu operatorul economic Beck Internaţional, majoritatea soluţionate pe cale amiabilă, consumatorii fiind despăgubiţi. Anul acesta, în doua situatii, pentru nerespectarea termenului de rambursare a avansului sau sumelor restante catre consumatori, operatorul economic menţionat a fost sancţionat cu amendă în cuantum de 1.500 lei". Mai mult, în partea a doua a anului 2010, comisarii de la Protecţia Consumatorului au oprit activitatea firmei. "La sfârşitul anului trecut (luna decembrie 2010) societatea Beck Internaţional a fost sancţionată, inclusiv pentru practici comerciale incorecte, cu amenzi totalizând 8.000 lei. Principalele deficienţe constatate: - produse comercializate fara traduceri si certificat de garanţie/declaraţii de conformitate lipsa certificat constatator, contracte cu deficienţe atât pentru comercializare de produse, cât şi pentru comercializare pachete de servicii turistice. ANPC a dispus anul trecut suspendarea temporară a activităţii societăţii Beck International, până la încetarea practicii comerciale incorecte", ni s-a comunicat de la "Protecţia Consumatorului". Firmă cu origini cehe şi cu administrator din Nisipurile de Aur
Am încercat să intrăm în contact cu reprezentanţii Beck, însă toate numerele de telefon (de mobil sau fix) erau nefuncţionale. Conform Monitorului Oficial, societatea Beck International a fost înfiinţată în 2009, iar fondatorii săi sunt: Jens Beckhäuser (domiciliat în Cehia, localitatea Klecany) şi Beck International SRO, cu sediul În Cehia, localitatea MÄ•lnik. Administrator al acestui agent economic este Frantisek Schubert, domiciliat la rândul său în Cehia, în localitatea Nitranska 7. În anul 2011, în luna ianuarie, noul administrator al societăţii este numit Vasilev Vladimir, cetăţean din Israel, domiciliat în Bulgaria, Varna - Nisipurile de Aur.