Cotidianul american New York Times introduce, începând cu 28 martie, un sistem prin care cititorii fideli trebuie să plătească pentru a accesa ştirile pe care până acum le citeau gratuit.
Începând cu sfârşitul lunii martie oamenii vor putea citi numai 20 de articole pe lună fără să plătească după care, pentru a avea acces la restul articolelor, vor plăti între 15 şi 35 de dolari pentru un abonament pe patru săptămâni sau între 195 şi 455 de dolari pentru întreg anul în funcţie de modul în care accesează site-ul, prin mobil, calculator sau aplicaţie iPad. Cei care au abonament la ediţia tradiţională a ziarului vor avea acces şi la conţinutul online. New York Times este cea mai mare organizaţie de presă care decide să pună o taxă pe conţinutul digital după ce acesta a fost gratuit. Această decizie poate influenţa şi alte companii care se luptă să transforme jurnalismul online într-o afacere profitabilă. Ziarul acceptă mai multe vizite de pe motoare de căutare ca Google sau reţele de socializare ca Facebook sau Twitter. Limita pentru cei care intră pe site prin aceste mijloace este de cinci articole pe zi. Ziarele oferă conţinut gratuit vizitatorilor de ani de zile în speranţa că publicitatea de pe site va ajunge să acopere cheltuielile, dar în timp ce veniturile din publicitate în mediul online cresc, cele din publicitate tradiţională scad. Astfel, Times vrea să arate că succesul unui ziar stă într-un număr mai mic de cititori fideli şi nu în numărul mare de pagini vizitate.