Apare o nouă taxă. Turiștii români, direct vizați

Apare o nouă taxă. Turiștii români, direct vizați Sursă foto: Pixabay

Pasagerii care aterizează pe aeroporturile din România ar putea plăti o taxă specială, de un euro, bani care vor fi folosiți pentru garantarea biletelor, în cazul în care companiile aeriene vor da faliment. Este vorba despre o propunere, venită din partea președintelui Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.

Apare o nouă taxă. Turiștii români, direct vizați

Astfel, pasagerii ar urma să plătească o taxă de un euri, astfel încât călătoriile lor/vacanțele să nu fie afectate în cazul în care companiile aeriene ar putea fi afectate financiar. Președintele ANAT spune că această propunere a fost inspirată de falimentul companiei Blue Air.

„După falimentul Blue Air, 280.000 de pasageri nu și-au mai luat banii, iar noi, tur-operatorii, dintr-un calcul estimativ, am cheltuit între trei și patru milioane de euro pentru aducerea turiștilor, pentru că legea bunului simț spune că nu poți să lași turiștii acolo unde i-a prins „înghețul”. Dacă am fi avut un astfel de fond, toată lumea și-ar fi luat banii. Taxa de 1 euro se aplică pentru toți cei care aterizează pe aeroporturile din România. Ai aterizat de 10 ori, plătești 10 euro. Iar dacă dă compania aeriană faliment, îți recuperezi toți banii”, a declarat președintele ANAT, la o conferință de presă.

Avantajul fondului pentru garantarea biletelor

aeroport

Sursa foto: Facebook

axă va fi inclusă în taxa de aeroport pe care pasagerii o plătesc companiilor aeriene. Astefl, la rândul lor, vor transmite taxa către aeroport. Ulterior, banii se vor duce într-un fond care va fi gestionat de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM, conform economica.net.

Ne puteți urmări și pe Google News

„FNGCIMM este de acord să preia acest fond, evident contra unei sume, ca administrator. În situația în care se mai întâmplă ceva de genul ăsta, pasagerii și agențiile de turism vor sta liniștite,  nimeni să nu mai aibă nicio problemă financiară”, a mai explicat președintele ANAT, Alin Burcea, conform sursei citate.

Pentru a intra în vigoare, propunerea trebuie să fie aprobată de Guvern și publicată în Monitorul Oficial.