București. După ce și-a bătut joc de pasageri, prin cursele anulate de greva mascată a piloților, Tarom a respins aproape 90% dintre cererile de despăgubire pe motiv că sunt incomplete.
Compania aeriană de stat, aflată mai tot timpul în pragul falimentului și obiect a nenumărate scandaluri, a primit în jur de 600 de cereri de despăgubire din partea pasagerilor afectați de suspendarea curselor aviatice.
Reamintim că, pe 8 iulie, 29 de piloți ai companiei aviatice de stat au refuzat să zboare, într-o grevă mascată prin care încercau să obțină salarii mai mari, în condițiile în care lefurile cele mai mici sunt de 6.000 de euro.
În acest context, mai multe curse au fost anulate, iar câteva mii de pasageri au avut de suferit. La momentul respectiv, autoritățile dădeau asigurări că vor plăti despăgubiri tuturor celor afectați.
Tarom a primit 600 de cereri de despăgubire
Deși, în momentul potestului piloților, compania aviatică anunța că va începe despăgubirea lor imediat, după ce scandalul s-a liniștit, nu mai dă semne de grabă. Despăgubirea pasagerilor afectați de greva mascată a piloților Tarom nu mai pare o urgență. La momentul respectiv, suma totală vehiculată ca despăgubire era de aproximativ 2 milioane de euro.
„Recomandăm din nou pasagerilor afectaţi de întârziere să se adreseze direct companiei Tarom la adresa de email dedicată in vederea obtinerii celor mai rapide rezultate în beneficiul dumnealor. Compania Tarom îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat şi depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situaţie îl are asupra planurilor lor de călătorie”, a transmis compania într-un comunicat de presă.
Conform informațiilor oficiale, din cele 600 de cereri de despăgubire primite, au fost respinse 90%. Motivul invocat a fost acela că solicitările erau incomplete. Mai exact, doar 60 de pasageri s-au calificat pentru a fi despăgubiți de Tarom. Compania aviatică de stat susține că a pus la dispoziția pasagerilor cea mai rapidă cale pentru obţinerea despăgubirilor, conform Regulamentului EC 261/2004.
„Prin urmare, compania reaminteşte pasagerilor că în această perioadă înregistrează solicitările la adresa de email dedicata: despagubire8iulie@tarom.ro. În acest sens, este foarte importantă transmiterea în forma completă a informaţiilor necesare în vederea efectuării plăţii. Subliniem acest aspect, deoarece din cele aproximativ 600 solicitari pentru despăgubire înregistrate până în prezent, circa 90% dintre acestea prezintă în mod incomplet datele necesare pentru iniţierea plăţilor”, a transmis, Tarom, într-un comunicat de presă.
Informațiile din cererile de despăgubire
Pentru a primi despăgbiri din partea companiei Tarom, pasagerii trebuie să transmită solicitări către adresa de e-mail pusă la dispoziție. Cererile trebuie să conțină o serie de informații, compania fiind foarte riguroasă în acest sens. Aceasta spre deosebire de ceea ce se întâmplă atunci când pasagerii trebuie anunțați cu privire la întârzieri sau anulări de curse. Datele solicitate sunt următoarele:
- Nume şi prenume pasager;
- Număr de zbor;
- Copia biletelor de călătorie şi codul rezervării;
- Dacă este cazul, dovada plăţii pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare şi de la unitatea de cazare la aeroport;
- Modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic).
De asemenea, cei care optează pentru recuperarea pagubei în bani trebuie să pună la dispoziție o serie de date bancare:
- Nume şi prenume beneficiar cont
- Denumirea băncii
- Sucursala
- Adresa băncii
- Iban
- Cod SWIFT/BIC
- Monedă cont
Greva mascată a piloților Tarom
Pe 8 iulie, 29 de piloți ai companiei aviatice au refuzat să zboare invocând motive de sănătate. În fapt, așa cum s-a confirmat ulterior, a fost vorba despre o grevă mascată menită să forțeze mâna conducerii Tarom să le majoreze salariile. Pe de altă parte, un număr foarte mare de pasageri au avut de suferit din cauza anulării a 52 de curse.
Potrivit reglementărilor europene, aceștia trebuie despăgubiți pentru prejudiciile înregistrate. De altfel, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, estima că valoarea totală a despăgubirilor ar depăși două milioane de euro. Purtătorul de cuvânt al Tarom, Alexandru Anghel, recunoaștea că aproximativ 2.000 de pasageri au dreptul a despăgubiri.
„Sunt drepturile lor și vor fi îndeplinite, pentru că așa e corect și cinstit. Procedura durează câteva zile. Pasagerii sunt contactați de personalul Tarom, li se iau datele și documentele necesare pentru rambursare, dar va dura până ajungem la toții”, a declarat oficialul Tarom.
Potrivit Regulamentului european 261/2004, în urma anulării zborurilor, pasagerii au dreptul la compensații bănești în funcție de distanța până la destinație. Este vorba despre 250 euro pentru zborurile de până la 1.500 kilometri; 400 euro pentru zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri şi pentru cele cuprinse între 1.500 şi 3.500 kilometri. Pentru zbururile pe distanțe mai lungi, despăgubirile sunt de 600 euro.