Tarifele de transport internațional cu Austria au crescut semnificativ și au ajuns la cea mai mare valoarea din toate statele europene, în trimestrul al treilea din 2022.
Este vorba atât de tarifele de transport internațional cu Austria pe bază de contract, cât și spot. Cauzele acestor majorări au constat în principal în creșterea tarifelor pentru combustibil, care a atins un maxim în Austria din cauza penuriei interne de motorină.
Tarifele de import au ajuns să fie în acest trimestru, de două ori mai mari.
Tarifele de transport internațional au crescut considerabil
Prin urmare, la export tarifele din contracte au ajuns la 124,5 puncte, în creștere cu 11,8 puncte față de trimestrul anterior și cu 21,6 puncte față de perioada similară din 2021. În ceea ce privește tarifele spot, acestea au ajuns la 159,9 puncte, cu 14,0 puncte mai mult decât în trimestrul anterior și cu 34,5 puncte mai mult decât în perioada similară din 2021.
Când vorbim despre tarifele din contracte pentru import, ele au atins 141,9 puncte, adică au crescut cu 12,3 puncte față de trimestrul anterior și cu 28,0 puncte față de 2021, iar tarifele spot au fost în medie de 144,1 puncte, în creștere cu 8,4 puncte față de trimestrul anterior și cu 23,6 puncte față de anul trecut.
Creșterea prețului la combustibil, una dintre principalele cauze
Tarifele au crescut în principal din cauză că prețul la carburanți a atins un maxim în Austria. Războiul din Ucraina a contribuit și el la această acțiune. Așadar, din cauza deteriorării rafinăriei Schwechat din Viena, prețul a crescut în trimestrul trei cu până la 34% comparativ cu primul trimestru al anului și cu 18% față de perioada de dinaintea acestei acțiuni.
Deși guvernul din Austria a intervenit de două ori în această penurie, prețurile au continuat să se mențină ridicate pe tot parcursul trimestrului al treilea, și nu au revenit până pe 11 august la prețul de dinainte.
Imediat lunii august, tarifele de transport s-au modificat ca urmare a scăderii prețurilor la carburanți. Astfel, tarifele de import au scăzut cu 7,9 puncte pe piața contractelor și cu 10,1 puncte pe piața spot, iar dintre cele de export, pe piața spot au scăzut cu 8,4 puncte în august și cele din contracte au crescut cu 2,0 puncte în august și au scăzut apoi cu 6,2 puncte în septembrie.
În perioada din trimestrul patru se preconizează o normalizare a acestor prețuri, potrivit ziarulromanesc.at.