Datele personale a 37 de milioane de conturi ale clienților prepaid şi postpaid au fost compromise în urma unuia dintre cele mai de amploare atacuri asupra unei companii de telefonie.
În acest context, compania a precizat că se vor înregistra costuri semnificative ca urmare a acestui nou incident, fiind cel de-al doilea atac cibernetic în sens, în mai puțin de doi ani.
Atacul cibernetic vine la doar câteva luni după ce compania T-mobile a anunțat măsuri sporite de protecție în ceea ce privește protecția datelor personale, în urma unui litigiu legat de un incident din 2021. Atunci au fost compromise informații despre 76,6 milioane de oameni.
Datele persoane ale clienților T-mobile au fost compromise
Compania a spus, imediat după cel de-al doilea incident, identificat pe 5 ianuarie 2023, că nu au fost sustrase date sensibile, cum ar fi informaţiile financiare. În schimb, s-a reușit scurgerea numerelor de telefon, a numelor, a adreselor de facturare sau adreselor de e-mail. În acest context, compania a notificat imediat clienții afectați.
110 milioane de persoane sunt abonate la T-mobile. Imediat după incident, un purtător de cuvânt al Comisiei Federale de Comunicaţii (FCC) din SUA a declarat că autoritatea de reglementare a deschis o investigaţie în legătură cu incidentul.
„Operatorii au responsabilitatea unică de a proteja informaţiile clienţilor. Când nu reuşesc să facă acest lucru, îi vom trage la răspundere. Acest incident este cel mai recent dintr-un şir de compromiteri de date la companie, iar FCC investighează”, a spus acesta, în timp ce T-mobile a refuzat să ofere orice informație.
Compania de comunicații ar putea fi puternic afectată
Prin urmare, noul incident a atras atenția analiștilor care au susținut că deși e posibil ca încălcările securităţii cibernetice să nu fie de natură sistemică, apariția lor constată la T-mobile ar putea avea un impact negativ asupra comportamentului clienţilor.
„Deşi este posibil ca aceste încălcări ale securităţii cibernetice să nu fie de natură sistemică, frecvenţa de apariţie a lor la T-Mobile este o valoare anormală alarmantă faţă de alte companii din telecomunicaţii. Ar putea avea un impact negativ asupra comportamentului clienţilor, ar putea duce la creşterea ratei şi ar putea atrage controlul FCC şi al altor autorităţi de reglementare”, a declarat Neil Mack, analist senior pentru Moody's Investors Service, potrivit news.ro.