Superficialitate. Cercetările geologice de pe lotul 4 din Lugoj–Deva au fost făcute deficitar I FOTO

Superficialitate. Cercetările geologice de pe lotul 4 din Lugoj–Deva au fost făcute deficitar I FOTO

Superficialitatea așa-zișilor profesioniști generează mari probleme de infreastructură. Cercetările geologice de pe lotul 4 din Lugoj–Deva au fost făcute deficitar, iar specialiștii nu se miră că zilele trecute dealul de la Șoimuș a luat-o la vale.

Reprezentanții Asociației Proinfrastructură au efectuat fverificări la finele săptămânii trecute la locul cu probleme, iar concluziile specialiștilor sunt dintre cele mai sumbre.

”Din informațiile vehiculate până acum, zona alunecării de teren este una de falie geologică, având alte caracteristici decât restul dealului. Primele semne au apărut încă de la finalul lui 2017, însă constructorul (UMB) a continuat implementarea soluției tehnice decise de experții săi și apoi aprobată de CNAIR.

Acesta este un nou exemplu de pregătire defectuoasă a proiectului la nivel de studiu de fezabilitate. În porțiunea în cauză nu a fost executat nici măcar un foraj geotehnic de către proiectant (DIWI Consult). Rezultatul? În etapa de execuție apar probleme și întârzieri, plus costuri suplimentare!

Sperăm că antreprenorul va trata cu maximă seriozitate situația și va găsi rapid măsurile de remediere necesare pentru a putea inaugura întreg tronsonul între Șoimuș și Ilia în vara anului 2019, iar siguranța participanților la trafic să nu fie pusă în pericol.

În spiritul transparenței, solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă publică soluția tehnică aprobată pentru secțiunea în cauză și măsurile de remediere care se impun. De asemenea, cerem CNAIR să demonstreze pe viitor mai mult profesionalism în verificarea și acceptarea proiectelor tehnice prezentate de constructori”, au transmis cei de la Asociația Proinfrastructură.