De un an nu se găsește un doc uscat funcțional unde să poată fi reparat un submarin construit pentru a proteja Marea Britanie de Rusia.
Un submarin extrem de prețios a ajuns la fiare vechi. Lângă un cimitir de submarine ruginite se află submarinul cu propulsie nucleară din clasa Astute. HMS Audacious este la HMNB Devonport, Plymouth.
Submarinul în valoare de 1,3 miliarde de lire sterline care a fost lansat în 2017, este menit să adune informații și să folosească rachete Tomahawk pentru a ataca ținte ostile.
HMS Audacious a ajuns la țărm în martie, după 403 zile pe mare, urmărind petroliere și nave de marfă în Mediterana, alături de alte nave NATO.
Șeful adjunct al Statului Major al Apărării, amiralul Sir Tony Radakin, a declarat în fața legislatorilor că activitatea submarină și subacvatică a Rusiei se află la cel mai înalt nivel de la sfârșitul Războiului Rece.
Un submarin valoros, pe care nu se mai poate conta
Deși a recunoscut că aducerea HMS Audacious înapoi pe mare va dura mult timp, Sir Tony a declarat pentru The Sun că „nu au docuri disponibile în Plymouth”. După cum relatează The Sun, nu este clar de ce HMS Audacious trebuie să ajungă în docul în care se fac reparațiile.
Potrivit antreprenorilor Babcock, lucrările sunt încă în grafic, iar unele dintre reparațiile necesare la HMS Audacious au fost deja efectuate.
În sprijinul programului general de întreținere a submarinelor, un purtător de cuvânt al Babcock a declarat că lucrările din docul 15 se desfășoară conform planului. Aceștia au declarat: „Lucrările planificate la HMS Audacious sunt deja în curs de desfășurare”.
The Sun l-a citat pe Grant Shapps, care a declarat: „Nu comentăm operațiunile cu submarine, dar întotdeauna am reușit să ne respectăm promisiunile internaționale”.
Un purtător de cuvânt al Marinei Regale a declarat: „Submarinele noastre continuă să își respecte angajamentele, desfășurându-se la nivel global în operațiuni, protejând interesele naționale și menținându-ne pe noi și pe aliații noștri în siguranță”. Noutățile despre HMS Audacious vin după ce Marina Regală a urmărit o navă de război rusă prin Canalul Mânecii.
Canalul Mânecii, o zonă extrem de aglomerată
În timp ce Amiralul Grigorovici naviga din Marea Nordului prin strâmtoarea Dover spre Mediterana, fregata de tip 23 HMS Richmond l-a monitorizat. După Furtuna Ciaran, operațiunea a presupus urmărirea fregatei rusești prin marea agitată. Comandantul navei HMS Richmond, comandorul Chris L'Amie, a declarat: „Canalul Mânecii este una dintre cele mai aglomerate rute de navigație din lume”.
„Supravegherea și urmărirea îndeaproape a navelor de război rusești în apele britanice și în zonele maritime din apropiere asigură respectarea legislației maritime și le împiedică să facă ceva rău.”
„Prin menținerea unei prezențe vizibile și persistente, Marina Regală demonstrează angajamentul ferm față de alianța NATO și menținerea securității maritime, care este crucială pentru interesele noastre naționale.”
Sursa: www.express.co.uk