Un submarin de atac rapid cu propulsie nucleară a Marinei SUA care s-a prăbușit într-un munte subacvatic din Marea Chinei de Sud în octombrie anul trecut, avariind barca și rănind membrii echipajului, a intrat într-un dig din San Diego cu câteva luni mai devreme, potrivit unei investigații marine.
Puternicul submarin din clasa Seawolf USS Connecticut a dat peste un obiect care s-a dezvăluit mai târziu a fi un munte submarin neexplorat. Împământarea, în care 11 marinari au fost răniți, a fost rezultatul mai multor defecțiuni, a constatat o investigație de comandă recent lansată.
„Nici o singură acțiune sau inacțiune nu a provocat acest accident, dar a fost prevenit”, a spus ancheta, care a fost condusă de contraamiralul Christopher Cavanaugh, directorul sediului maritim al Flotei Pacificului, și a fost aprobată de comandantul Flotei a 7-a, viceamiralul Karl. Thomas.
„O împământare la această viteză și adâncime ar fi avut potențialul de răni mai grave, decese și chiar pierderi ale navei”, se spune în raport, care caracterizează incidentul drept „o acumulare de erori și omisiuni în planificarea navigației, execuția echipei de supraveghere și riscuri de management.” Incidentul din octombrie nu a fost prima dată când submarinul a dat peste ceva.
În aprilie 2021, Connecticut s-a aliat cu un dig în timp ce acosta la Naval Base Point Loma din San Diego, a spus ancheta. Ulterior, a fost organizată o renunțare la siguranță pentru a aborda deficiențele, dar „nu a fost concentrată în mod adecvat pe abordarea cauzelor fundamentale ale aliiunii”, a scris ofițerul investigator în noul raport despre accidentul din octombrie.
O investigație ulterioară la comandă a incidentului anterior a spus că „accidentul ar fi putut fi prevenit cu o acțiune rapidă și decisivă și a recomandat ca CO [ofițer comandant], XO [ofițer executiv], NAV [Navigator], OOD [Ofițer de punte ], iar ANAV [Asistent Navigator] primesc acțiuni administrative sau disciplinare pentru abaterea de la serviciu.”
Cine a fost vinovatul?
Comandantul care a susținut acea anchetă a susținut că „în timp ce această investigație a scos la iveală standarde degradate în navigație, planificare, navigație slabă și comandă și control ineficiente, aceasta a reprezentat o performanță anormală și nu un eșec sistematic”.
Ofițerii identificați ca fiind responsabili pentru coliziune au fost consiliați cu privire la necesitatea de a corecta problemele care au dus la incidentul tulburător, dar nu pare să fi fost luate alte măsuri corective. Barca a fost apoi autorizată pentru desfășurare.
Investigația de comandă a incidentului din octombrie care a implicat Connecticut a declarat că „CO, XO, COB, NAV și ANAV au ratat o oportunitate semnificativă de auto-reflecție și îmbunătățire în urma coliziunii cu debarcaderul din aprilie 2021”.
În noiembrie 2021, Marina a înlăturat întreaga conducere de comandă din Connecticut din cauza pierderii încrederii în abilitățile lor. O declarație a Flotei a 7-a la acea vreme spunea că „o judecată sănătoasă, luarea prudentă a deciziilor și respectarea procedurilor necesare” ar fi putut împiedica împământarea în Indo-Pacific.
După ce s-a oprit în Guam pentru evaluări preliminare a pagubelor în urma prăbușirii din octombrie, Connecticut, unul dintre cele trei submarine de atac din clasa Seawolf construite pentru a vâna submarinele inamice în ape adânci, s-a îndreptat către stat pentru reparații.