Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a. Ce cerințe au avut elevii la examenul de Limba Română

Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a. Ce cerințe au avut elevii la examenul de Limba Română Școală / Sursă foto: Arhiva EVZ

Elevii de clasa a II-a au susținut miercuri, 10 mai, proba de citire la Limba română de la Evaluarea Națională. Școlarii au avut de rezolvat mai multe cerințe pe baza unui text din romanul clasic pentru copii „Matilda”, scris de Roald Dahl.

Elevii din clasa a II-a au susținut miercuri, 10 mai, proba scrisă la Limba română de la Evaluarea Națională. Ei au primit un text suport din romanul clasic pentru copii „Matilda”, scris de Roald Dahl. Școlarii au avut de rezolvat mai multe cerințe pe baza textului suport. În metodologia examenului se precizează că elevii au avut timp 30 de minute pentru a rezolva cerințele.

„Matilda era o fetiță inteligentă, care locuia cu părinții ei într-o casă frumoasă. Până la trei ani, Matilda învățase singură să citească din ziarele și revistele din casă. La patru ani citea foarte bine, așa că a început să fie atrasă de cărți. Într-o zi, fetița își întrebă tatăl:

− Tata, îmi cumperi o carte?

Ne puteți urmări și pe Google News

− O carte? se miră acesta. Uită-te la televizor, ca toți ceilalți copii, spuse el râzând. Auzind acestea, Matilda se duse la bibliotecă.

− Bună ziua! Mă numesc Matilda. Pot să stau aici, la bibliotecă, să citesc o carte?

− Bineînțeles, răspunse bibliotecara. Îți aduc imediat o carte!

− Aș dori una interesantă, spuse Matilda.

De atunci, fetița a venit zilnic la bibliotecă să citească“, este textul pe care l-au primti elevii.

Subiectele de la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a

Testul a fost împărțit pe două numere. Primul dintre ele făcea referire la o fetiță pe nume Matilda, iar cel de-al doilea la un băiat pe nume Martin. Cerințele pentru cele două numere au fost similare, potrivit Edupedu.ro. Cerințele pe care le-au primit elevii sunt următoarele:

1. Scrie raspunsul la întrebare pe spațiul de mai jos. Care este titlul textului citit?

2. Încercuiește litera corespunzatoare răspunsului corect.Ce fel de fetiță era Matilda?

  1. frumoasă
  2. inteligentă
  3. interesantă
  4. singură

3. Scrie răspunsul la întrebare pe spațiul de mai jos. La ce vârstă citea fetița foarte bine?

4. Încercuiește litera corespunzatoare răspunsului corect. Ce l-a rugat fetița pe tatăl sau?

  1. să îi cumpere o carte
  2. să îi cumpere o revistă
  3. să îi cumpere un ziar
  4. să o lase la televizor.
5. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Ce i-a răspuns tatăl fetiței?
  1. să caute un ziar prin casă
  2. să citeasca o carte
  3. săciteasca o revistă
  4. să se uite la televizor
6. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Unde s-a dus Matilda să citeasca o carte?
  1. într-o casă frumoasă
  2. în fața televizorului
  3. la bibliotecă
  4. la ceilalți copii
7. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Ce a făcut bibliotecara?
  1. i-a adus o revistă și un ziar
  2. i-a spus că îi aduce o carte
  3. i-a spus să se ducă acasă
  4. i-a spus să se uite la televizor
8. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. Ce fel de carte a vrut Matilda să citeasca la bibliotecă?
  1. una atrăgătoare
  2. una interesantă
  3. una văzută în reviste
  4. una văzută în ziare
9. Scrie, pe spațiul de mai jos, două acțiuni făcute de Matilda pentru a citi o carte. 10. Completează spațiile libere cu informații din text La patru ani, Matilda .............foarte bine, așa ca a început să fie atrasă de ................ . 11. Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect. De ce venea fetița zilnic la bibliotecă?
  1. să citească
  2. să se joace
  3. să se uite la televizor
  4. să vorbească cu bibliotecara
12. Scrie, pe spațiul dat, răspunsul la întrebare. Explică răspunsul tău. Crezi că era bine că Matilda venea zilnic la bibliotecă? De ce?