Gigantul american Apple a acceptat să soluționeze amiabil un litigiu cu avocați din 34 de state din SUA, care au acuzat producătorul de telefoane iPhone că a încetinit performanţele dispozitivului pentru a masca problemele existente la baterie şi a-i face pe utilizatori să cumpere noi modele, potrivit Reuters, citat de Agerpres.

Compania din Silicon Valley, cu sediul la Cupertino, (California) va plăti 113 milioane de dolari.

Această sumă va fi împărţită între California şi alte 33 de state americane, a precizat miercuri, 18 noiembrie, procurorul general Xavier Becerra, scrie PeROL.

„Acordul convenit asigură accesul la informaţii pentru consumatori pentru a cumpăra şi utiliza produsele Apple”, a precizat Xavier Becerra.

Acordul, anunţat miercuri de reprezentanţii statelor care au depus plângeri, printre care se regăsesc în principal Arizona, Arkansas şi Indiana, este diferit de procedura în nume colectiv în care Apple a recunoscut că a încetinit performanțele anumitor telefoane și a acceptat, în martie, să plătească până la 500 de milioane de dolari utilizatorilor afectați pentru a pune capăt acțiunilor în justiție.

Acest acord din martie  se referă la despăgubiri pentru clienţii americani care au cumpărat iPhone 6 şi iPhone 7. Înţelegerea, la care s-a ajuns după câteva luni de negocieri, va duce la încetarea unui proces comun sub care s-au unit mai multe procese individuale iniţiate în perioada 2017-2018.

În 2016, Apple a profitat de un software update destinat telefoanelor iPhone 6, 7 şi SE cu scopul de a încetini viteza procesoarelor, în ideea ca bateria telefoanelor să nu provoace o supraîncălzire sau o oprire bruscă.

Statele americane susţin că, în acest mod, compania şi-a înşelat clienţii şi ar fi trebuit să înlocuiască bateriile sau să informeze public că există această problemă la baterii.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE