SUA acuză Amazon de practici înșelătoare. Milioane de clienți, induși în eroare să plătească pentru serviciul Prime

SUA acuză Amazon de practici înșelătoare. Milioane de clienți, induși în eroare să plătească pentru serviciul Prime Amazon / Sursa: dreamstime.com

Amazon este în centrul unui scandal, după ce miercuri, Comisia Federală pentru Comerț (FTC) din Statele Unite a acuzat Amazon că a indus în eroare milioane de consumatori, determinându-i să plătească fără consimțământul lor pentru serviciul de livrări premium, inclusiv Prime Video, platforma de streaming a companiei.

FTC a înaintat o plângere într-o instanță federală din Seattle, acuzând că „Amazon a înșelat cu bună-știință milioane de consumatori să se înscrie fără să știe la Amazon Prime”.

Autoritatea americană de reglementare susține, de asemenea, că Amazon a utilizat tactici „manipulative, coercitive și înșelătoare” pentru a determina clienții să reînnoiască abonamentele lor Amazon Prime prin intermediul unor interfețe de tip „dark pattern”.

Amazon este acuzată de SUA că și-a indus în eroare clienții

Aceste tactici sunt denumite astfel datorită faptului că manipulează consumatorii să plătească pentru bunuri și servicii pe care nu le doresc sau care sunt vândute la prețuri mai mari decât cele afișate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prin intermediul abonamentelor sale Prime, Amazon oferă livrări rapide și gratuite în întreaga lume, precum și diverse reduceri de prețuri pentru produsele și serviciile sale. În medie, abonații din Statele Unite plătesc 139 de dolari pe an pentru serviciul, care joacă un rol semnificativ în volumul de vânzări al companiei înființate de Jeff Bezos.

La nivel mondial, Amazon înregistrează peste 200 de milioane de abonați la acest serviciu. După anunțul făcut de FTC, acțiunile companiei au înregistrat o scădere imediată de 1% pe piața bursieră.

Autoritatea americană a declarat că investighează procesul de abonare și reînnoire a abonamentelor la serviciul Prime începând din martie 2021.

Ce tactici folosea Amazon pentru a-și induce în eroare abonații

Plângerea detaliază modul în care clienții care au dorit să-și anuleze abonamentul Prime au fost supuși unui proces complicat, fiind nevoiți să parcurgă o serie de pași, ceea ce i-a descurajat pe mulți să-și continue demersul. Mulți clienți au renunțat pe parcurs din cauza dificultăților întâmpinate.

În ultimii ani, Amazon a făcut investiții considerabile în producția de filme și seriale pentru platforma sa de streaming, Prime Video, intrând astfel în competiție cu nume sonore precum Netflix, HBO Max și Disney+. La începutul lunii iunie, compania a anunțat planurile de a lansa o versiune cu reclame a serviciului său de streaming, pentru un abonament mai ieftin oferit abonaților, potrivit Reuters.