Stellantis anunță că lansarea camionetelor electrice Ram, programată iniţial pentru acest an, se va amâna. Producătorul auto franco-italian a decis acest lucru pentru a continua testarea acestor vehicule.
Ce a declarat CEO-ul companiei Stellantis
Marți, Carlos Tavares, CEO-ul companiei, nu a dorit să ofere informații mai detaliate despre cauzele care au provocat amânarea lansării pe piață sau despre calendarul precis pentru modelele electrice, care includ un model extins „Ramcharger”, echipat cu un generator electric şi un motor pe benzină, și vehiculul „REV”, un model complet electric.
„Ne confruntăm cu un volum de muncă foarte mare şi dorim să fim prudenţi în modul în care validăm produsele, astfel că ne luăm timpul necesar pentru a ne asigura că gestionăm corect acest vârf”, a declarat acesta în timpul unui eveniment online pentru presă. Acesta a mai adăugat că „Nu vrem să ne grăbim... Este mai bine să luăm câteva săptămâni în plus pentru a valida corect, decât să ne grăbim şi să facem greşeli de calitate. Asta facem acum.”
Ce mașini produse de Stellantis au prioritate
Carlos Tavares a declarat că cele două modele electrice, Dodge Charger Daytona şi Jeep Wagoneer S, care sunt aşteptate să fie lansate până la sfârşitul acestui an, trebuie finalizate înainte de a se concentra pe noile camionete.
Producătorul auto transatlantic a oferit marți câteva detalii despre platforma sa STLA Frame, menită să susţină SUV-uri și camioane de dimensiuni mari. Aceste platforme sunt produse după structura unui skateboard, care includ componente mecanice şi electrice importante ale maşinii și pe care pot fi construite multe tipuri diferite de vehicule.
La o convorbire cu reporterii, CEO-ul Carlos Tavares, a declarat că „Suntem foarte concentraţi pe execuţia planului nostru, în ciuda tuturor provocărilor dificile cu care se confruntă industria”.
Din cauza cererii care a crescut mai lentru decât s-a anticipat, în ultimii doi ani, producătorii de automobile din Detroit şi din alte părţi s-au grăbit să construiască capacitatea de producţie de vehicule electrice.
Producătorii de automobile, la răspântie de drumuri
Hotărârea de a se axa asupra platformelor care acceptă vehiculele electrice faţă de cele care includ flexibilitate pentru vehicule pe benzină sau hibride i-a împărţit pe producătorii de automobile. În timp ce Ford Motor s-a îndreptat spre vânzarea de vehicule hibride, General Motors (GM), după ce a investit mai mult în construirea propriei sale platforme pentru vehicule electrice, s-a concentrat pe modelele alimentate cu baterii și va oferi hibrizi plug-in în 2027.
Stellantis produce, momentan, hibrizi plug-in în SUA, dar dorește să crească vânzările de vehicule electrice în următorii ani, având ca obiectiv 50% vânzări de maşini electrice de pasageri şi camioane uşoare în SUA şi 100% vânzări de maşini electrice cu baterii în Europa până în 2030.
Trump împiedică producția
Dacă Trump va derula planuri de a anula diverse stimulente în jurul producţiei şi vânzărilor de vehicule electrice, industria globală se va confrunta cu o nesiguranță majoră în ceea ce priveşte cererea de vehicule electrice.
Ca parte a legislaţiei mai ample de reformă fiscal, echipa preşedintelui ales dorește să elimine creditul fiscal de consum de 7.500 de dolari pentru achiziţiile de vehicule electrice. Unele dintre produsele Stellantis, inclusiv Jeep Grand Cherokee, se clasifică pentru jumătate din acest credit.
Stellantis încearcă să-și remedieze problemele
Acțiunile Stellantis au scăzut cu aproape 40% în acest an, producătorul auto confruntându-se cu un declin al vânzărilor în America de Nord, care în trecut era una dintre țările ce oferea cel mai bun trafic datorită vânzărilor popularelor sale vehicule Jeep şi Ram. CEO-ul Tavares, în efortul de a aborda stocul ridicat de vehicule şi preţul scăzut al acţiunilor, și-a schimbat echipa de management și, de asemenea, dorește să se pensioneze la sfârşitul contractului său în 2026, conform News.ro