Românii au renunțat la mașini și aleg alte mijloace de transport..Schimbarea este vizibilă cu ochiul liber atunci când privim statisticile înmatriculărilor.
Înmatriculările totale de motociclete, ATV-uri şi scutere a consemnat o creștere cu un procent de 17,1% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, arată o analiză de piaţă, publicată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA). Anul 2020 a debutat cu o creştere consistentă a înmatriculărilor de motocicluri, respectiv de 30,5%, în ianuarie, şi 6,3%, în februarie.
În acelaşi timp, luna aprilie a reflectat impactul pandemiei COVID-19, cu o scădere abruptă de 59,1%, trend care a continuat şi în luna mai (-12,9%). Ulterior, piaţa a revenit pe plus, mai precis în ultimele patru luni, după cum urmează: iunie (+33,8%), iulie (+10,5%), august (+46,3%) şi septembrie (+68,9%).
Ca urmare a acestei evoluţii, în intervalul ianuarie - septembrie, se consemnează o creştere generală de 17,1% a înmatriculărilor totale de motocicluri (motociclete, ATV-uri, scutere), în comparaţie cu achiziţiile de autoturisme, care au scăzut cu 31,8%.
Alertă pentru șoferi. Cu aceste mașini nu se mai poate circula în România
Noi reguli pentru înmatricularea mașinilor. Marcel Vela a semnat ordinul
Pe segmente, analiza de piaţă arată o creştere a înregistrărilor la motociclete (4,9%) şi ATV-uri (+38,5%). În schimb, în cazul scuterelor există o scădere 12%, la nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă din 2019.
La categoria ATV, primul loc este ocupat de CF Moto
În ceea ce priveşte topul pe mărci, la motociclete, primul loc este ocupat de BMW - cu 302 de unităţi (19,9% cotă de piaţă), Honda - cu 283 unităţi (18,6% cotă de piaţă), Kawasaki - cu 182 de unităţi (12% cotă de piaţă), Yamaha - 163 de unităţi (10,7% cotă) şi KTM - cu 136 de unităţi (8,9% cotă).
La scutere, primele trei poziţii ale clasamentului sunt ocupate, în ordine, de Piaggio (81 de exemplare), Yamaha (63), SYM (51), BMW (35) şi Honda (21).
De asemenea, la categoria ATV, pe primul loc se află CF Moto, cu 1.240 de unităţi, urmată de Lin Hai - cu 269 de unităţi şi TGB (130).
Din punct de vedere al analizei teritoriale, judeţele în care s-au înmatriculat cele mai multe motociclete sunt: Municipiul Bucureşti - cu 612 de unităţi (40,3% din total), judeţul Ilfov (97 de unităţi şi 6,4% din total), judeţul Cluj - cu 86 unităţi (5,7%, dar care înregistrează cea mai mare creştere, respectiv +48,3%), judeţul Constanţa - cu 59 de unităţi (3,9%) şi judeţul Braşov cu 57 de unităţi (3,8%).