Spionaj corporativ, asta ne mai lipsea în România! Ce s-a aflat până acum?

Spionaj corporativ, asta ne mai lipsea în România! Ce s-a aflat până acum?

Pandemia generată de coronavirus i-a făcut pe mulţi români să lucreze de acasă, dar acest aspect a venit la pachet cu nenumărate pericole în ceea ce priveşte securitatea cibernetică.

Creşterea numărului de profesionişti care lucrează de la distanţă în această presupune riscuri cibernetice precum ransomeware, infecţiile malware şi spionajul corporativ. Alerta a fost lansată recent de experţii Kaspersky într-o analiză publicată marţi.

„În timp ce munca de la distanţă aduce, de obicei, o mulţime de avantaje - de la un program mai flexibil, la o creştere a ataşamentului faţă de organizaţie, ca angajator, pentru generaţia Z - trebuie luate în considerare întotdeauna măsuri suplimentare de securitate, iar în mijlocul acestui transfer brusc de la birou, acasă, nu este uşor pentru organizaţii să ţină seama de toate riscurile implicate.

Odată ce un dispozitiv corporativ este dus în afara infrastructurii reţelei unei companii şi este conectat la alte reţele şi la Wi-Fi, riscurile cresc dramatic.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ransomeware-ul, infecţiile malware şi spionajul corporativ sunt printre ameninţările care trebuie luate în considerare în orice moment, dar mai ales, în cazul lucrului de la distanţă, pentru că o conexiune nesigură Wi-Fi, 4G sau 5G aplifică riscul de infecţie.

(…) Phishing-ul prin intermediul site-urilor generaliste poate afecta cu uşurinţă dispozitivele şi, de asemenea, dispozitivele personale au de multe ori software depăşit - cu potenţiale vulnerabilităţi expuse.

În cele din urmă, descentralizarea controlului IT şi dificultăţile în urmărirea şi securizarea dispozitivelor fac în aşa fel încât sistemele de securitate să fie şi mai vulnerabile”, precizează sursa citată

Sfaturile pentru companiile care vor să să îşi pună la punct securitatea IT? Să se asigure că angajaţii au tot ce le trebuie pentru a-şi desfăşura munca în siguranţă, de acasă, şi că ştiu la cine să apeleze în cazul în care întâmpină probleme de IT sau de securitate.

„Să ofere angajaţilor o instruire de bază în ceea ce priveşte securitatea cibernetică şi să ia măsuri de protecţie a datelor (protecţia prin parole la pornire, criptarea dispozitivelor şi backup integral al datelor), să se asigure că toate dispozitivele, software-ul, aplicaţiile şi serviciile sunt actualizate şi cu update-uri regulate; să instaleze o soluţie antivirus fiabilă, inclusiv pe dispozitivele mobile, precum şi activarea firewall-ul; verificarea cu atenţie a protecţiei dispozitivului mobil”, mai arată experţii Kaspersky, potrivit Agerpres.