Soția lui Dan Spătaru, coșmar pe CFR. „Ne-am blestemat zilele!"

Sidonia Spătaru, văduva cântărețului Dan Spătaru, a petrecut o vacanță de neuitat în sudul Italiei. La revenirea în țară însă, a dat piept cu realitatea trenurilor românești.

Vara aceasta, Sidonia Spătaru, văduva regretatului Dan Spătaru, și-a vizitat o bună prietenă în Sicilia, Gina Tătaru, fostă balerină, care locuiește aproape de orașul Siracuza. A stat mai bine de o lună în sudul Italiei, dar vacanța ei a fost afectată ba de căldurile infernale, ba de ploi de neoprit. Planurile ei de vacanță au fost afectate.

„Dacă am plecat eu, au încetat și ploile"

„Am fost în Italia. Am nimerit ploaie și nu am stat la plajă, nici în apă nu am intrat, pentru că era rece. Doar dimineața mai era soare, puțin soare. Clima pese tot s-a schimbat. Eu de câte ori merg la Gina, în sudul Italiei, plouă. Acum, de ceva timp, am plecat de acolo și nu mai plouă. Le-am spus celor de acolo, 'dacă îmi convine ce îmi oferiți, vin ca să înceapă ploaia'.

Au recunoscut și ei, că și rândul trecut când am vizitat-o pe Gina a plouat, dar zdravăn, nu ca acum. Încontinuu a plouat. Așa că, dacă am plecat eu, au încetat și ploile, ceea ce e rar la ei. Le-am spus că nu mai merg gratis, să le fac așa un mare bine, să vină ploile.. La ei când plouă este sărbătoare", a declarat Sida Spătaru, văduva regretatului cântăreț.

În Sicilia, Sidonia a vizitat Valea Templelor, un sit arheologic construit de greci, situat lângă orașul sicilian Agrigento. N-a mai fost și la Vulcanul Etna, vizitat anterior. S-a bucurat însă de compania Ginei.

Sidonia Spătaru, Dan Spătaru

Sidonia Spătaru i-a fost alături lui Dan Spătaru până în 2004

„Am vizitat vestigiile și parcul arheologic de la Valea Templelor de lângă orașul sicilian Agrigento. Am făcut destul de mult cu mașina de la Siracusa până acolo și era foarte cald. Nu am putut urca până sus. La Taormina n-am mai ajuns, dar am fost de două ori până acum. E o mașină care te duce până sus, aproape de vulcan. Acolo sus este foarte frig vara. Am poze de dățile trecute, în jachetă groasă.

Una peste alta a fost frumos, am mai schimbat aerul și m-am odihnit. Mai ieșeam cu Gina și beam cafeaua la mall, ne mai uitam la magazine. Și așa a trecut timpul. În Sicilia este de mers în septembrie-octombrie. Eu am fost și în noiembrie și era mai liber. Puteai să faci baie, pentru că era cald. Nu mai merg niciodată ca acum, în lunile mai-iunie", a povestit fosta balerină.

Clipe de tristă amintire în trenul de Constanța

La întoarcerea în România, Sidonia a trăit o experiență nefastă, când a mers cu trenul la Constanța. Prietena ei, Gina, a însoțit-o pentru o zi în localitatea Valu lui Traian, din județul Constanța. Experiența cu trenul s-a dovedit a fi însă una incredibilă. La întoarcere, văduva regretatului artist a mers o zi și la Constanța, cu trenul, însă a stat peste 3 ore în gară pentru că nu a putut găsi bilet. În plus, în tren a mai stat alte două ore la ieșirea din București, în condiții crunte, fără apă și aer condiționat.

„M-am dus la nepoată-mea la Valu lui Traian, dar ce am pățit, nu vreți să știți! A plecat la ora 9 dimineața de acasă. La 10.20 știam că avem tren, dar nu am găsit niciun bilet. Am stat în gară până la ora 13.30, când am plecat cu un tren spre Constanța. Am stat ore în tren la ieșirea din București, fără aer condiționat, fără apă, pe căldurile acelea. Ne-am blestemat zilele!", a declarat Sidonia spătaru pentru Viva.

Soția regretatului cântăreț i-a fost alături până în anul 2004, când acesta s-a stins din viață.

Sursa foto: Arhiva personală.