Ministrul Educației a recunoscut public că a greșit. Poziția oficialului vine în contextul în care elevii continuă să studieze la școală o serie de lucruri inutile la diverse materii, cum ar fi la matematică, de exemplu. Sorin Cîmpeanu a precizat că el, precum și alți miniștri care au condus portofoliul Educației de-a lungul timpului n-au avut curajul și tăria să impună schimbări „ca să nu se supere prea multă lume”.
Schimbările privind programele în cazul unora dintre materiile școlare au rămas doar sub forma promisiunilor, neconcretizându-se niciodată. Cauza acestei situații este, potrivit ministrului Educației, „rezistența la schimbare”, dar nu numai. Sorin Cîmpeanu a recunoscut că și el poartă o parte din vină pentru faptul că elevii învață la școală lucruri inutile.
”M-am descurcat fără geometrie vectorială”
„Nici măcar nu pot fi acuzați profesorii care predau o anumită disciplină că își iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunțe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toți copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toți copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică.
Eu sunt totuși absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava și m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reușit să fac câte ceva în viață și fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe și alți tineri care să reușească să facă câte ceva în viață – mult sau puțin – fără geometrie vectorială”, a declarat ministrul Educației, într-o intervenție televizată la DIGI24.
Sorin Cîmpeanu: „N-am avut curaj și tărie”
Întrebat cine este vinovat pentru situația actuală din școli în ceea ce privește programa care trebuie parcursă de elevi pe parcursul anilor, șeful Ministerului Educației a precizat că atât el, cât și alți foști miniștri ai aceluiași portofoliu poartă o parte din responsabilitate.
„Cine să fie? Cei ca mine, care am fost ministru și în 2014 și în 2015 și n-am avut curajul și tăria ca să nu se supere prea multă lume pe noi”, s-a exprimat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Decizie finală în luna martie cu privire la trimestre
În aceeași intervenție, oficialul a vorbit și despre modificarea structurii școlare, în sensul reintroducerii trimestrelor, cu un număr de cinci vacanțe aferente.
„Am început cu semestre în 1998. Nu știu dacă e coincidență sau nu, dar de atunci, calitatea sistemului de învățământ a scăzut continuu, din păcate. Tot de atunci, am avut o rată de promovare mică la examenele naționale. Tot de atunci a început să crească și abandonul școlar, dar aștept analiza făcută de specialiști”, a spus, printre altele, Sorin Cîmpeanu.
O decizie finală cu privire la măsura amintită urmează să fie luată în luna martie.