Bruxelles. Șoferii din statele Uniunii Europene vor circula după noi reglementări. Autoritățile de la Bruxelles analizează o propunere menită să reducă numărul accidentelor rutiere de pe șosele.
Oficialii europeni iau în considerare interzicerea circulației pe timp de noapte pentru anumite categorii de conducători auto. În România numărul accidentelor rutiere este unul dintre cele mai crescute, la nivel european.
Șoferii care vor avea interzis pe timp de noapte
Conform proiectului de reglementare propus, este nevoie de mai multe măsuri menite să reducă numărul accidentelor pe drumurile publice. Drept urmare, se introduc o serie de restricții care îi vizează pe șoferii începători.
Dacă proiectul va deveni realitate, conducătorii auto care și-au obținut permisul în ultimii trei ani nu vor mai avea dreptul să circule pe timp de noapte.
Interdicția se va aplica pentru începători între orele 24.00 și 6.00. Doar conducătorii auto cu experiență vor putea circula în acest interval de timp.
Propunerea de interdicție are la bază mai multe statistici care arată că șoferii cu mai puțină experiență sunt responsabili pentru multe dintre evenimentele rutiere care au loc pe timp de noapte.
România conduce în topul accidentelor în Europa
Șoferii din România sunt cel mai des implicați în accidente rutiere, conform datelor statistice colectate la nivel european. România înregistrează cea mai mare rată de decese, provocate de accidente rutiere. La un milion de locuitori, sunt numărate 86 astfel de decese. România este urmată de Bulgaria cu 78 de decese și Croația cu 71.
Suedia a înregistrat cea mai mică rată a deceselor, din Uniunea Europeană, la nivelul anului 2022. În aeastă țară nordică s-au înregistrat doar 22 de morți pe șosele, la un milion de locuitori. În top urmează Danemarca cu 26 de decese și Irlanda cu 31.
Numărul morților de pe șoselele a crescut cu 4% în UE, în 2022, comparativ cu 2021. În urmă cu doi ani, la nivelul UE au fost înregistrate 20.653 de persoane care au murit în accidente rutiere în UE. Numărul este mai mare comparativ cu 19.917 în 2021 și 18.833 în 2020. Specialiștii spun că numărul mic de decese înrestriate, în 2020, la șoferii de pe șosele a fost influențată de restricțiile din timpul pandemiei.
România nu are o strategie pentru șoferii în trafic
Autoritățile române nu au o strategie care să ducă la îmbunătățirea traficului pe șosele. Titi Aur, fostul campion de raliuri și expert în conducere defensivă a avertizat legat de strategia care îi vizează pe șoferii în trafic.
El a arătat că este nevoie de măsuri coerente și, în același timp, corelate pentru a reduce numărul de accidente de pe șosele. În acest sens, a precizat Titi Aur, legislatorii trebuie să aibă o vedere de ansamblu cu privire la situație.
„România nu are o strategie clară pentru a reduce numărul de accidente”, a avertizat Titi Aur.