După o muncă de aproape zece ani, ultimele zile ale lunii august 1933, pe aerodromul de la Bourget, au fost consacrate încercărilor prototipului Dewoitin — tip 332 — trimotor.

Echipat cu trei motoare Hispano-Suiza de 550 H. P. sau cu o forţă de 1650 H. P. realiza o viteză de 300 km. pe oră.

Greutatea totală de 9150 kgr. cu un echipaj de 4 oam eni (2 piloţi, 1 m ecanic, 1 radio-telegrafist) 8 locuri pentru pasageri şi cabina capabilă să înmagazineze 400 kgr. bagaj.

Aparatul era prevăzut cu rezervoare în care încăpeau 2000 kgr. combustibil.

Câteva zile mai târziu, la 12 septem brie — ministrul Aerului Pierre Cot, părăseşte Parisul cu destinaţia Moscova la bordul avionului Emeraude, ducând pe aripile lui cele mai de seamă personalităţi din aviaţia franceză.

Raidul se efectuează în perfecte condiţii, stârnind admiraţia specialiştilor sovietici.

Era primul avion francez care străbătea aerul sovietic.

Pilotat de Guerrero şi Launay, trimotorul Emeraude a dat din nou probă calităţilor sale pe distanţa Paris-Dakar-Paris, străbătând drumul în 25 ore, cu zece persoane la bord.

În ziua de 10 noiembrie, decolează de la Bourget, la ora 8 dimineaţa. Fotoliile cabinei erau ocupate de trei mecanici. Inspectorul general al Companiei „Air-France”, în plus se mai luase şi o încărcătură de 400 kgr. scrisori.

La ora 18, după zece ore de zbor, Emeraude, face o escală de cincizeci minute la Marsilia, apoi aterizează la Casablanca, după ce parcursese 2250 km.

După o oră şi jumătate de repaus, drumul este reluat cu destinaţia Adagir şi St. Louis, unde aparatul se reaprovizionează.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric