Bank of Scotland, Halifax și Lloyds, care fac parte din Lloyds Banking Group, au anunțat că vor închide cel puțin încă 44 de sucursale bancare, în următoarele 12 luni.
La mijlocul acestei săptămâni Llyods a luat decizia de a închide 44 de sucursale bancare. Locuitorii Regatului Unit nu vor mai putea merge la bancă și să discute față în față cu un angajat. Cei care au reclamații de făcut sau întrebări de adresa vor putea să folosească tot felul de aplicații de internet.
Decizia de acum vine după o alta, luată acum doi ani, când Lloyds Banking Group a anunțat că intenționează să închidă încă 44 de sucursale în următoarele 12 luni.
Se vorbește despre un plan de restructurare
Compania a declarat că 29 de sucursale Lloyds Bank și 15 sucursale Halifax din Anglia și Țara Galilor vor fi închise în cadrul ultimelor planuri de restructurare.
Banca a anunțat atunci că închiderea sucursalelor bancare este un răspuns la o schimbare în comportamentul clienților, în condițiile în care serviciile bancare digitale au crescut vertiginos în timpul pandemiei, de la patru milioane de utilizatori la 18 milioane, în ultimii cinci ani.
Vim Maru, director de retail pentru Lloyds Banking Group, a declarat în 2021, că sucursalele bancare care vor fi închise sunt cele cu un număr redus de operațiuni bancare.
”Astăzi anunțăm că 29 de sucursale Lloyds Bank și 15 sucursale Halifax vor fi închise, deoarece, în ultimii cinci ani, am văzut că clienții efectuează semnificativ mai puține tranzacții în aceste locații. La fel ca multe întreprinderi de pe strada principală, trebuie să ne schimbăm pentru un viitor în care sucursalele vor fi folosite într-un mod diferit și vizitate mai rar”, declara Vim Maru.
Vor fi închise încă 44 de sucursale bancare
În urmă cu câteva zile, Lloyds Banking Group a anunțat că în următoarele 12 luni de zile, alte 44 de sucursale bancare din cadrul grupului vor fi închise, potrivit Ziarul Românesc.
În felul acesta, britanicii sunt forțați să lucreze mai mult online, în relația cu banca.
”Închiderea a încă 44 de sucursale bancare va lipsi comunitățile noastre de servicii esențiale, cum ar fi accesul la numerar și la personal experimentat și foarte bine pregătit. Un bancomat local nu este o alternativă adecvată la o sucursală bancară cu personal”, a declarat Caren Evans, unul dintre șefii sindicatului Unite, din Marea Britanie.
În prezent, mai multe bănci din Marea Britanie se confruntă cu nevoia de a lua decizii dificile pentru a face față provocărilor dinamice ale pieței.
De asemenea și Virgin Money a anunțat că închide 39 de filiale. În total, banca va mai păstra doar 91 de sucursale pe tot teritoriul Marii Britanii.
”Decizia de a închide sucursale nu este luată cu ușurință. Cu toate acestea, pe măsură ce clienții noștri continuă să transforme modul în care doresc să utilizeze serviciile noastre bancare, efectuând mai puține tranzacții în bancă și profitând de avantajele serviciilor bancare digitale, trebuie să răspundem acestei cereri în schimbare”, a declarat Sarah Wilkinson, director de operațiuni la Virgin Money.