Noul motor turbodiesel 3.0 V6, dezvoltat de Fiat şi specialistul italian VM Motori, care va fi introdus în gama Lancia Thema, urmează fi montat şi sub capota SUV-ului Jeep Grand Cherokee destinat pieţei europene.
Un SUV fără opţiune turbodiesel ar avea, probabil, tot atâtea şanse să stârnească interesul publicului european cât unul comercializat în Statele Unite ale Americii fără vreun motor pe benzină. Şanse infime, aşadar.
Tot şanse minime sunt şi ca partenerii Fiat şi Chrysler să nu implementeze tot mai multe sinergii între gamele de autoturisme pe care le comercializează.
După ce Lancia a relansat Thema rebotezând modelul Chrysler 300, iar Alfa Romeo a fost desemată să dezvolte un viitor SUV pentru Jeep - ca sa amintim doar două recente acţiuni/decizii comune, a sosit vestea că Fiat va oferi un turbodiesel pentru gama Jeep Grand Cherokee.
Unitatea Multijet II, de 3.0 litri, cu şase cilindri dispuşi în V, a fost realizată în cooperare cu specialistul italian VM Motori şi, anunţată, iniţial, ca parte a pachetului Lancia Thema.
Întocmai ca modelul italian, şi marele Cherokee va beneficia de două versiuni ale acestui agregat - una care dezvoltă 190 de cai-putere, alta setată să livreze 240 CP.
Potrivit datelor oferite de Jeep, SUV-ul propulsat de turbodieselul cel mai vânjos va avea un consum mix (urban-extraurban) de 8,3 l/100 km, inferior cu 17% celui garantat oficial de actuala versiune pe motorină.
Noul Jeep Grand Cherokee 3.0 Multijet va fi comercializat în Europa începând din luna iunie.