Potrivit noului clasament publicat de WTA, Simona Halep conduce tenisul feminin mondial la simplu pentru a 59-a săptămână consecutivă. Constănțeanca are un avans liniștitor față de principala urmăritoare în ierarhie, germanca Angelique Kerber, de 1.046 de puncte.

Românca a cules laurii în acest an, fiind desemnată „Campioană Mondială” de Federația Internațională de Tenis (ITF), dar și că a câștigat ancheta WTA cu privire la „lovitura anului”. Însă, cel mai important lucru este că „Simo” a încheiat sezonul pe prima treaptă a clasamentului WTA pentru al doilea an la rând. Sunt rezultate incredibile, dar, totuși, nu pe atât de mari pentru sponsorul ei tehnic, Nike.

 

Sharapova, ținută în puf de americani

Halep a reușit să obțină contractul cu gigantul producător american de echipament sport în urmă cu aproape un an. Până atunci, românca discutase cu alte branduri de Top, după despărțirea de germanii de la Adidas.

Revenind la Nike, aici, sportiva noastră este recompensată cu „doar” 1,7 milioane de dolari pe an, iar constănțeanca se numără, astfel, printre sportivii cei mai prost plătiți de de Nike, au relatat cei de la Tennis World USA, cei care au mai scris că primul jucător de tenis care a semnat cu celebra firmă americană este legendarul Ilie Năstase, primul lider ATP.

Din câte se pare, imaginea Simonei nu este atât de mare pe piață (deocamdată). De exemplu, Maria Sharapova (locul 29 WTA) a încasat, între 2010 și 2018, 70 de milioane de dolari de la Nike (n.r. aproximativ 9 milioane de dolari pe an), iar acum negociază prelungirea înțelegerii.

Rafael Nadal (2 ATP) primește anual de la Nike circa 10 milioane de dolari, în timp ce Roger Federer (3 ATP) încasa 12 milioane de dolari pe an de la firma americană, înainte de a semna cu Uniqlo.