Și păcălit, și cu banii luați. Cum a pierdut un bihorean 6.000 de euro din cauza unui ATM defect

Și păcălit, și cu banii luați. Cum a pierdut un bihorean 6.000 de euro din cauza unui ATM defectSursa foto: Dreamstime.com

Un bihorean a pierdut 6.000 de euro din cauza unui bancomat defect. Omul a încercat să depună banii prin intermediul echipamentului, dar deși a primit o chitanță care atesta că s-a făcut tranzacția, cei 6.000 de euro nu au mai ajuns în contul său. La scurtă vreme după ce acesta a plecat de la ATM, aparatul a scos banii și i-a dat următorului client, o femeie. După aproximativ un an de corespondență cu banca proprietară al echipamentului defect, bihoreanul a reușit să mai recupereze doar jumătate din suma pierdută, 3.000 de de euro.

Un ATM defect aparținând unei bănci din municipiul Marghita, județul Bihor, l-a lăsat pe un bihorean fără 6.000 de euro. S-a întâmplat în luna noiembrie a anului 2020. Bărbatul a mers la ATM-ul cu pricina, aparținând băncii comerciale la care avea cont, pentru a depune suma de 10.000 de euro. Din cauză că aparatul îi tot returna o parte din bani înapoi, la fiecare încercare de depunere, el a renunțat după ce a depus suma de 6.000 de euro.

Echipamentul, probabil defect, i-a încasat suma, a eliberat și o chitanță care atesta tranzacția, însă ce să vezi, ulterior „i-a depus” în mâinile următorului client. Este vorba despre o femeie, după cum au arătat camerele de supraveghere. Dar să nu anticipăm…

Încredințat că a reușit să depună cei 6.000 de euro, mai ales că a primit și chitanța, bihoreanul a intrat în bancă și a încredințat restul banilor unei casiere. Avea să aibă o surpriză ceva mai târziu, după o lună, când a primit un extras de cont. Suma care figura în scriptele băncii era de doar 4.000 de euro, restul de 6.000, depuși prin intermediul ATM-ului evaporându-se. A cerut explicații, însă nu a primit nici una, la fel cu nu i-au fost returnați nici banii, deși avea o chitanță care certifica depunerea.

Drept urmare, păgubașul a apelat la serviciile unui avocat care, la rândul său, a formulat o reclamație la poliție.

Banii au dispărut din cont

Avocatul Szatmári Sándor care îl reprezintă pe bihoreanul păcălit de ATM, a afirmat, pentru Adevărul.ro, că anchetatorii au solicitat și primit înregistrările video ale camerelor de supraveghere. Polițiștii au primit doar imaginile de pe camerele externe, reprezentanții băncii susținând că sistemul de supraveghere din interior nu funcționează. În imagini se vede cum la scurtă vreme după ce bărbatul a părăsit ATM-ul defect, situat exteriorul băncii, bancomatul a eliberat cei 6.000 euro unei femei. Aceasta a intrat cu banii în sediul băncii, însă acolo nu se știe ce s-a întâmplat, dacă i-a predat sau nu. În plus, femeia a și murit între timp, astfel că nu a mai putut fi interogată, iar dosarul deschis de poliție a fost clasat.

„Din nefericire, însă, între timp, femeia a murit, nu am mai reuşit să aflăm ce s-a întâmplat, iar dosarul penal s-a clasat”, a precizat avocatul

În aceste condiții, bărbatul a notificat banca, prin intermediul apărătorului, atrăgând atenția că în cazul în care nu se va rezolva situația se va ajunge la un proces.

„Indiferent sub ce formă depui suma, că e la ghişeu, că e la ATM, în momentul în care ai primit chitanţa, înseamnă că banca răspunde pentru banii respectivi”, a explicat avocatul Szatmári.

Banca a returnat doar jumătate din bani

Chiar dacă existau dovezi – chitanța – care confirmă că banii au fost depuși, banca a refuzat să-și onoreze obligațiile și să-I returneze. Într-un târziu, bărbatul a primit, jumătate din suma pierdută, „în mod excepţional”.

Mai mult, reprezentanţii băncii i-au cerut omului să semneze şi o înţelegere notarială prin care este de acord să renunțe la toate pretențiile, inclusiv la cele legate de achitarea, de către bancă a onorariului avocatului. Cu toate acestea, după ce și-a făcut calculele, păgubașul a acceptat oferta băncii.

„A acceptat, pentru că s-a săturat să aştepte. Un proces, chiar dacă ar fi fost cu şanse foarte mari de câştig, ar fi însemnat încă cel puţin doi ani. Puteau să facă această înţelegere direct, la simpla solicitare a clientului, nu să-l ignore, să-l pună la alte cheltuieli, să angajeze avocaţi, să facă plângeri. Au tras de timp până când au văzut că nu dă înapoi”, a mai spus avocatul conform sursei citate.

Ne puteți urmări și pe Google News