Şofer Dacia: "Seria motorului nu corespunde cu cea din acte"

Şofer Dacia: "Seria motorului nu corespunde cu cea din acte"

Un bucureştean acuză firma de la care şi-a cumpărat maşina că, din cauza unei greşeli din acte, nu şi-a mai putut folosi autoturismul şi a fost nevoit să treacă prin proceduri extrem de greoaie.

În urmă cu doi ani, Bogdan Ştefănescu şi-a cumpărat o Dacia Sandero, nouă, pe care a plătit-o integral. Cu ocazia inspecţiei tehnice periodice (ITP), a avut surpriza să constate că seria motorului nu corespunde cu cea din documente.

Fiindcă ITP-ul expirase, nu şi-a putut folosi maşina, iar toate procedurile pentru remedierea problemelor au fost extrem de greoaie. Problema s-a rezolvat după ce reporterii EVZ s-au interesat de caz.

Birocraţie românească: de la service la vânzător şi înapoi

Ne puteți urmări și pe Google News

"Joi, 1 iulie 2010, tatăl meu s-a prezentat cu vehiculul la APAN service din Brăila pentru ITP; vechiul ITP expira pe 8 iulie. Cu această ocazie, s-a constatat neconcordanţa dintre seria motorului şi seria trecută în factură şi în cartea de identitate a vehiculului. I s-a spus că s-a trimis o înştiinţare la RAR Brăila şi că a doua zi poate reveni, pentru că lucrurile se vor rezolva. Precizez că, deşi totul se petrecea într-un service Dacia, fabrica nu a fost informată de această neregulă", susţine Bogdan Ştefănescu.

După două zile, bărbatul a reclamat această problemă şi la Dacia. "Mi s-a promis că se va rezolva în 48 de ore. Apoi, am fost la Adras, cei de la care am cumpărat maşina, să-mi constate oficial seria greşită a motorului şi să o transmită la Dacia, dar acolo mi s-a spus că nu este treaba lor", povesteşte bucureşteanul. El adaugă că, ulterior, i-a telefonat cineva de la firma producătoare de maşini, care l-a rugat să transmită constatarea (raportul de respingere) de la ITP.

"Nu am putut să-mi folosesc autoturismul"

"După ceva timp, am fost sunat de la «Vocea clientului» Dacia şi mi s-a comunicat că trebuie să mă duc la un service Dacia sau la cei de la care am cumpărat autoturismul să fotografiez seria. Prin urmare, constatarea unei instituţii abilitate de stat, cel care făcea ITP-ul, în sediul unui service Dacia, nu e valabilă", spune cu indignare bărbatul.

A revenit la Adras şi le-a spus că a fost trimis de către cei de la Dacia. "Atunci m-au primit, deşi înainte nu puteau să mă ajute. Au trimis fotografiile la Dacia, însă problema tot nu s-a rezolvat. Mi-a expirat vechiul ITP şi nu am mai putut să folosesc autoturismul, fapt pe care l-am comunicat şi la «Vocea clientului». Mi s-a spus că adresa a fost trimisă prin fax la RAR. Însă, când am fost să-mi rezolv problema, cei de la RAR mi-au spus că adresa nu e valabilă decât în original", adaugă bărbatul. Problema a fost rezolvată după ce reporterii EVZ au contactat reprezentanţii firmei Dacia".

"Am rezolvat în cinci zile de la primirea reclamaţiei"

Oficialii firmei Dacia spun că au primit reclamaţia bărbatului la începutul lunii iulie şi au făcut cercetări amănunţite.

"Acest caz ne-a fost semnalat la «Vocea clientului». Transmiterea soluţiei de rezolvare către Registrul Auto Român (RAR) a intervenit la doar cinci zile după primirea reclamaţiei, chiar dacă la mijloc a fost un weekend. RAR a comunicat prin intermediul clientului decizia sa de a soluţiona cererea acestuia numai după primirea în original a documentului de la Automobile Dacia", afirmă Silviu Sepciu, de la departamentul de comunicare al firmei Dacia.

"Doar ANPC îi poate sancţiona"

Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorului îi recomandă bărbatului să depună o plângere la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor.

"Specialiştii acestei instituţii vor face verificări asupra situaţiei create, luând măsuri sancţionatorii, dacă este cazul", spune Elena Moise, avocat al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.

"Mi-a expirat inspecţia tehnică periodică şi nu am putut să-mi folosesc autoturismul." BOGDAN ŞTEFĂNESCU, păgubit