Editura Evenimentul si Capital

Justiția lu’ Pește. Sentințe cu autor necunoscut, specialitatea Judecătoriei Cornetu

Autor: | | 2 Comentarii | 6273 Vizualizari

După ce că „Încheierile de ședință” întârzie cu lunile, mai apar și în mai multe variante, fără să se știe cine le-a redactat și semnat.

Președintele Judecătoriei Cornetu recunoaște, într-o adresă din 8 noiembrie 2018, că instituția pe care o conduce a reușit uluitoarea performanță să emită două încheieri de ședință în același dosar.

Pe una dintre ele instanța apare compusă din judecător Filipescu Anca Lavinia și grefier Pavel Ionela, iar pe cealaltă instanța este formată din judecător Dragomir Larisa și grefier Trandafir Mioara. Distracția, însă, este mult mai mare. Minuta ședinței, scrisă în 28.03. 2011, este semnată de Dragomir, dar în redactarea hotărârii, care s-a făcut abia pe 13 mai același an, nu au fost preluate toate datele din minută.

Bomboana pe colivă: nu se știe nici până în ziua de astăzi ce judecător a semnat documentul redactat în 13 mai. În acea zi, judecătoarea era în arest, fiind reținută de DNA pe 5 mai, în dosar fiind audiată și judecătoarea Filipescu. Este bine de știut că din cauza acestei bulibășeli, de care doar justiția din România este capabilă, o familie a fost lăsată fără o mare parte din avere, care avere nu era mică.

Explicațiile Judecătoriei

Dar să dăm cuvântul președintelui Judecătoriei Cornetu: „Conform Registrului de evidență a redactării hotărârilor pentru data de 28.03. 2011, încheierea din 28.03. 2011 din dosarul nr. 1937/1748/2011 a fost redactată la data de 13.05.2011. Din discuțiile cu dna grefier șef Pavel Ionela a reieșit că această încheiere a fost tehnoredactată de către grefier dactilograf Turneanu Elena.

Analizând încheierea din 28.03. 2011, astfel cum a fost redactată (fila 33 din dosar, nu există la dosar o altă formă a încheierii și nici în programul Ecris nu a fost introdusă). Constatăm că la rubrica „Președinte” din antet a fost comisă o eroare materială fiind consemnat ca fiind președinte de complet dna judecător Filipescu Anca Lavinia, deși din fișa dosarului generată de aplicația Ecris reiese că doamna judecător Dragomir Larisa a prezidat această sentință. Mai mult, doamna judecător Filipescu Anca Lavinia a avut o altă ședință în data respectivă așa cum reiese din caietul grefierului de ședință din anul 2011, la ședința din 28.03. 2011.

Din discuțiile purtate cu dna judecător Filipescu Anca Lavinia, aceasta mi-a comunicat că semnătura de pe încheierea din 28.03. 2011 nu îi aparține. Dna grefier Pavel Ionela a menționat că semnătura de la rubrica „Președinte” de la finalul încheierii pare a fi a doamnei judecător Dragomir Larisa (care, cum spuneam mai sus, era în arest la data redactării – n.red.).

Mai constatăm faptul că dispozitivul încheierii din 28.03. 2011 nu a preluat toate datele din minuta din 28.03. 2011, în sensul că nu face vorbire de admiterea ordonanței președințiale, ci doar de admiterea cererii de suspendare a executării silite (deși aceasta a fost solicitată pe calea ordonanței președințiale) și nici de numerele dosarelor de executare silită”.

Erorile materiale

Președintele Judecătoriei Cornetu mai precizează că în aplicația Ecris minuta încheierii din 28.03. 2011 a fost introdusă în mod corect potrivit minutei olografe întocmită de judecătoarea Dragomir, iar la dosar nu există „o altă încheiere din 28.03. 2011, decât cea cu erorile materiale enunțate mai sus”, din cauza căreia familia Iuliana și Marin Nicolae a fost executată de două vile de lângă București.

Tot de la domnul președinte mai aflăm că „la momentul înregistrării dosarului nr. 1937/1748/2011, s-a consem nat greșit obiectul ca fiind „ordonanță președințială (grefierul registrator fiind indus în eroare de titlul cererii – „ordonanță președințială”), cererea fiind calificată corect doar la data de 13.10.2011 ca fiind în fapt cerere de suspendare provizorie a executării silite, aceasta fiind de competența președintelui instanței. Astfel, dna judecător Filipescu Anca Lavinia a soluționat legal cererea de eliberare a cauțiunii la termenul din 13.10.2011”. „Eroarea” grefierului a făcut posibil ca, în perioada din 28 martie, când s-a judecat, și 13 octombrie când s-a „corectat”, familia Nicolae să devină mai săracă.

Fiul lui Dancila a dat BAC-ul la Grup Scolar Videle! Ce nota a putut sa ia...

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Justiţie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI