Comisia de Inspecţie Tehnică pentru lucrările executate în cadrul obiectivului Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3: km 43+855 – km 65+965 a fost prezentă în teren pentru a monitoriza întregul lot, susţin reprezentanţii Companiei.

 

"În conformitate cu Decizia Directorului General al CNAIR SA, Ştefan Ioniţă, această comisie va consemna starea lucrărilor executate la obiectivului mai sus menţionat. Eventualele defecte consemnate vor fi prezentate conducerii companiei astfel încât deciziile acesteia să poată asigura siguranţa traficului pe acest lot", au explicat reprezentanţii Companiei.

 

 

De asemenea, CNAIR SA a întreprins următoarele demersuri:

Ø  Solicitare Raport către Inginerul Rezident privind stabilitatea la acţiuni statice şi dinamice dar şi la nivelul siguranţei circulaţiei aferente lucrărilor executate la nivelul întregului LOT 3 Sibiu – Orăştie;

Ø  A fost urgentată problema monitorizării lucrărilor executate la nivelul ,,gropii” respectiv la km 259.36 şi km 268.81. Astfel, în data de 28.01.2017 a fost realizată cea de-a doua citire în cadrul monitorizării, citire necesară pentru stabilirea existenţei sau nu a unor probleme. Urmează să fie întocmit un raport de către Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, cea care se ocupă de monitorizare;

Ø  A fost demarată în regim de urgenţă procedura pentru achiziţia serviciilor de realizare Expertiza Tehnică a întregului Lot 3 Sibiu – Orăştie (inclusiv punctele de interes Dealul Bucium şi Viaduct Aciliu).

Întregul lor a fost construit de italienii de la Salini Impregilo SpA, care sunt anchetaţi acum în Italia pentru utilizarea de materiale de proastă calitate în construcţia unei căi ferate de mare viteză. Pentru cei 22,11 km de autostradă prost executați de Salini, autoritățile române au plătit în total 602,9 milioane de lei, fără TVA. Execuţia lotului 3 al autostrăzii face obiectul unui dosar penal la DNA, în care este cercetat şi fostul director al CNADNR, Narcis Neaga.

7 zone de risc

Potrivit informaţiilor obţinute de EVZ, inaugurarea autostrăzii s-a făcut fără expertiza necesară, deşi, potrivit legii, Inspectoratul de Stat în Construcţii trebuia să ia mostre din asfalt şi să verifice cum s-au făcut lucrările, abia apoi să se inaugureze drumul.

Ulterior, după închiderea autostrăzii din cauza problemelor, s-au făcut câteva expertize, iar una dintre ele a arătat că sunt 7 zone de risc pe întregul lot. „Italienii au executat lucrările cu materiale de proastă calitate nu doar bucata de 200 de metri, ci acest lucru s-a petrecut unitar pe tot lotul. Noi am atras atenţia că va fi un dezastru dacă autostrada se va redeschide, ştiind că va crăpa în altă parte. Aceasta este o autostradă şvaiţer, găurită peste tot”, ne-a declarat Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNAIR.

Alţi italieni au vrut să facă expertiza

În 2016, CNAIR a organizat o licitaţie pentru o expertiză detaliată a întregului lot, doar că ea a fost ulterior anulată. „Nu au fost expertizate lucrările pentru că s-a anulat licitaţia. Banca Europeană pentru Investiţii a cerut ca un expert să verifice cum s-a lucrat, dar pentru că o singură firmă s-a prezentat, italiană, s-a anulat licitaţia”, ne-au explicat surse oficiale. Mai mult, firma italiană era subcontractor al Salini Impregilo pe alte lucrări.

Te-ar putea interesa și: