Se construiesc două drumuri montane spectaculoase în România. Când se vor finaliza lucrările

Sursa foto: 39631633 © Grecu Mihail Alin | Dreamstime.com

În următoarele zile, două drumuri de munte care încep din orașul Uricani din Hunedoara, aflat în ținutul sălbatic de la poalele munților Retezat și Vâlcan, vor intra în șantier. Peste 80 de milioane de lei vor costa lucrările.

Se construiesc două drumuri montane noi

Drumul Național 66A traversează valea Jiului de Vest, prin orașele Petroșani, Aninoasa, Vulcan, Lupeni și Uricani, iar din orașul Uricani din Hunedoara continuă încă 20 de kilometri prin satele Valea de Brazi și Câmpul lui Neag, oprindu-se în zona Câmpușel aflată la limita județelor Hunedoara și Gorj.

În anii 2000, drumul a fost asfaltat până la Câmpușel la poalele munților Retezat și Vâlcan, iar de aici este continuat de un drum forestier dificil care traversează Parcul Național Domogled Valea Cernei, spre Băile Herculane și Orșova.

Sursa Foto: Arhiva EVZ

Sectorul modernizat în urmă cu două decenii s-a degradat cu timpul, deși este este mai circulat, fiind într-o zonă izolată de munte. În trecut, el era folosit mai mult pentru transportul cărbunelui și pietrei de la carierele din Câmpul lui Neag și al lemnelor. Mulți turiști au vizitat această zonă.

O parte din DN 66 va fi în șantier

Un sector de șapte kilometri din DN 66, în Uricani, va intra în șantier. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timişoara a emis pentru data de 18 martie 2024 ordinul de începere a lucrărilor de execuție la consolidarea DN 66A, pe sectorul aflat pe raza de administrare a Regionalei Timișoara, între km 16+624 - km 23+800, în localitatea Uricani, județul Hunedoara, a informat DRDP Timișoara.

Sursă foto: Arhiva EVZ

„Lucrările vor fi executate de SECOL România SRL, având o valoare de 32.684.545 lei (TVA inclus). Durata contractului este de 8 luni. Principalele lucrări care se vor executa pe cei circa 7,2 km sunt consolidarea structurii rutiere, terasamente, asigurarea scurgerii apelor pluviale, ziduri de sprijin a versanților pe unele sectoare, montare de parapete, marcaje și elemente de semnalizare orizontală și verticală, amenajare intersecții cu drumuri laterale, construcție refugii pentru autobuze, spații de parcare, accese la proprietăți”, a informat DRDP Timișoara.

O investiție de 48 de milioane de lei

Investiția derulată de Consiliul Județean Hunedoara se ridică la 48 de milioane de lei, fonduri atrase prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, și vizează modernizarea a peste cinci kilometri de drum, începând de la barajul Valea de Peşti din Hunedoara, spre Cheile Sohodolului din județul Gorj.

„În prezent, starea tehnică a drumului judeţean este una precară, cu structura de rezistenţă alcătuită din straturi din materiale granulare extrem de diverse, unele contaminate pe întreaga lungime cu argilă, dispuse direct pe terenul de fundare. Pietruirea se prezintă într-o stare tehnică rea, cu defecţiuni frecvente şi pe suprafeţe extinse, cu o parte carosabilă redusă, cu taluzuri afectate de fenomene de eroziune sau cu materiale care curg de pe versant, fără dispozitive de asigurare a siguranţei circulaţiei”, se arată în caietul de sarcini, potrivit Adevărul.