Abia început anul școlar și iată ce se înmulțesc numărul unităților de învățământ care vor susține lecțiile online, adică în Scenariul 3. Scenariile de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, anunță Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).
MEC a informat joi că un număr de 344 de unităţi de învăţământ desfăşoară cursuri în Scenariul 3, care presupune participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online, iar 4.608 în Scenariul 2.
Conform raportului MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, joi se înregistrează următoarea situaţie:
- 12.704 unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.
- 4.608 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.
- 344 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3; implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.
„Menţionăm că dintre cele 344 de unităţi aflate în această situaţie, numai 151 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferenţa de 193 de unităţi de învăţământ rezultă ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează şi/sau a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, afirmă MEC.
Potrivit sursei citate, consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.
MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
„Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie”, afirmă aceeaşi sursă.