Tărâmul social-media este într-o continuă mișcare, iar la rând pentru o modificare majoră stă platforma Instagram.
Cum în multe țări like-urile date pe Insta sunt ascunse utilizatorilor, restricții din motive de securitate, s-a ajuns în situația ca un text care însoțește o fotografie să aibă mai multă greutate. Aceste propoziții pot fi scurte sau lungi, amuzante ori serioase, chiar și criptice și/ sau păcătoase, notează BBC.
De exemplu, Jennifer Aniston scrie „Și acum suntem și Instagram prieteni”, un mesaj de bun venit pentru fiecare amic virtual. Cristiano Ronaldo e mai puțin vorbăreț, dar uneori mai aruncă și el câte un „Halloween fericit pentru toată lumea”. Indiferent de ce postează, vorbim de legende ale Instagramului care atrag milioane de fani prin fotografiile lor și, mai nou, și prin mesajele pe care le scriu.
Iar social-media continuă să se schimbe. Instagram va intra într-un nou capitol după următoarea modificare adusă platformei: în America va fi ascuns numărul de „like-uri” pe care îl primește o postare! Doar autorul va putea vedea cât de populară este postarea lui. Programatorii spun că este un test care vizează scăderea concurenței și îmbunătățirea sănătății mintale a utilizatorilor platformei.
Și alte țări au recurs la astfel de măsuri similare și ne referim aici la Australia, Japonia și Brazilia. „Legendele” de pe Insta („influenceri” pentru specialiștii în social-media) consideră că schimbarea adusă le va face munca mai grea, dar în realitate scopul este acela de a muta lumina reflectoarelor de la „aprecieri” la titluri, de la formă la fond.
Puterea „influencerilor” e foarte mare și nu poate fi cuantificată ușor. Vorbim de personaje cu sute de mii, chiar milioane de fani/ urmăritori și asta doar pentru că sunt staruri ale unei lumi inaccesibile. „Legendele” de pe Insta influențează viața celorlalți prin ceea ce transmit, iar șefii platformei tocmai aici caută să „repare”. „Adesea am folosit un text scurt la o imagine frumoasă pentru a conduce adevărurile dure spre sufletul vizitatorilor mei. Dau exemplu blocajul recent al Kașmirului”, spune Siddhartha Joshi, un fotograf de călătorie din Mumbai, India. E cel mai edificator exemplu pentru ceea ce Instagram își propune să devină.
Să vezi o imagine nu este suficient, susține BBC. Dar, cu cât conținutul este mai mare, cu atât coloșii din economie sunt mai susceptibile de a încheia contracte de sponsorizare sau de afaceri cu „influencerii”.
CEO la Socialfly, Stephanie Cartin explică: „Pe Instagram, imaginile puternice împiedică utilizatorii să le descopere, să afle conținutul lor ascuns. Titlurile, descrierile sunt elementele care aduc implicare. Împărtășirea unor candide povești personale, solicitarea de feedback specific sau simple întrebări formulate grijuliu sunt o modalitate excelentă de a începe o conversație cu cineva”.
În ritmul acesta, Instagram se apropie cu pași mărunți de ceea ce este, în clipa de față, Facebook, rivalul din social-media. Doar că Insta va fi un FB cu îmbunătățiri, speră programatorii.