Pe 1 martie, Digi24 implineste patru ani. Televiziunea, ce a reuşit creşteri de audienţă fără a include în grilele sale mondenul, are în plan să restrângă din spaţiul acordat oamenilor politici ca sa le dea mai mult loc "celor care se pricep la argumente". Despre planurile din 206 ale televiziunii de stiri a vorbit pentru EVZ Cosmin Prelipceanu, redactor sef Digi24.

De anul trecut, Digi 24 este în grila must carry. Audiențele sunt așa cum v-ati asteptat? Cum ati descrie publicul Digi 24?

 

Avem cel mai pretentios public de televiziune si cel mai interesant, sunt oameni tineri, activi, din orase, adica public urban. Sunt oameni care au o relatie speciala cu actualitatea, adica se pricep. Unii dintre ei chiar mai bine decat noi si de aici pretentiile lor, care sunt foarte mari. Avem o relatie foarte buna cu publicul nostru, comunicam des cu ei, si publicul ne ajuta sa ne calibram produsul. Noi venim cu noi si noi proiecte si ele trebuie privite ca un raspuns la cerintele publicului Digi24. Ne scriu pe digi24.ro, pe pagina de FB Digi24, ne trimit mail-uri cu ce isi doresc sa vada la Digi24. Si tinem cont de toti

Credeți că românii, în cea mai mare parte împărțiti în tabere, își doresc știri echilibrate?

 

Da! Pentru ca exista mai multe televiziuni de stiri si poti sa faci diferenta. Te uiti la toate televiziunile de stiri si poti sa iti dai seama cine e cu cine. Si ai nevoie de o gura de oxigen. Aceasta nevoie exista si noi suntem aici tocmai ca sa le oferim stirea echilibrata si aceea gura de oxigen.

Realizați în fiecare seară un talk-show politic, "Jurnalul de seara". V-a impresionat până acum vreun lider autohton pe care l-ati avut invitat?
M-au impresionat mai multi! De cele mai multe ori neplacut! Pentru ca nu prea se aud argumente in discursul lor. E o mare nemultumire. De aceea incercam sa restrangem din spatiul acordat oamenilor politici ca sa le dam mai mult loc celor care se pricep la argumente. De exemplu, l-am avut pe politistul Marian Godina la „Jurnalul de seara”, un om cu foarte mult bun simt, foarte timorat pentru ca nu mai fusese niciodata la televizor. Insa s-a simtit bine la noi. Am vrut sa il cunoastem si le-am oferit telespectatorilor un om interesant, un politist care scrie. Telespectatorii l-au vazut asa cum e el, in studioul Digi24. Ca sa ii dam timp lui Godina am luat din timpul unor politicieni.

Cum supravieţuiţi în contextul presei tabloidizate?
Facand altceva! Oamenii au nevoie de stiri echilibrate, echidistante si au nevoie de seriozitate. Fac meseria asta de 20 de ani si pot sa spun ca stirile sunt o meserie serioasa. Nevoia de stiri serioase este cu atat mai mare cu cat de un an, un an si jumatate au aparut, pe internet in mod special, o serie de site-uri cu nume care mai de care mai fistichii care pur si simplu intoxica. Sunt stiri idioate, nu citeaza surse, toate grozaviile umplu internetul. Eu sunt bombardat cu astfel de stiri pe pagina mea de FB. Acelea nu sunt stiri! Sunt doar zgomot. Asa ca e nevoie sa ai reper, sa primesti informatia de la niste oameni in care ai incredere, care sunt seriosi, care verifica informatia inainte de a o da la televizor. Noi asta facem. Si dovada ca aceasta nevoie exista este ca Digi24 are un public numeros.

Rămâneţi consecvenţi ideii că mondenul nu intră în grilă?
Da, ramanem consecventi!

Credeți în rolul educativ al televiziunii?
Da! Nu in sensul asta de TVR 1980, cum isi inchipuie oamenii, eu cred in standarde. Si atunci, daca exista o redactie care se ghideaza dupa niste reguli de care nu isi bate joc, atunci toata lumea, facand comparatie intre redactii, va sti unde este standardul cel mai inalt. Romanii tin la standarde! Asta e mecanismul. Cu alte cuvinte daca macar una dintre televiziuni isi propune sa ridice standardul sus, sus sus, atunci, mai devreme sau mai tarziu, celelalte vor ridica si ele. De frica, ca vor sa copieze, ca li se pare interesant. Functioneaza! Pe noi ne copiaza! Dupa cateva luni de existenta televiziunile concurente au inceput sa ne copieze: grafica, retorica, studiourile, luminile, felul de a filma, genul de emisiuni, nume de campanii. E dovada ca ce zic eu functioneaza: ai standardele sus, lumea te copiaza!

Sunteti multumiți de ce s-a realizat până acum?
Suntem multumiti. Pregatind programul aniversar de 4 ani, am trecut prin toate proiectele de pana acum, ne-am uitat la fimarile din urma si ne-am oprit la cateva mari proiecte pe care le dam la TV in aceste zile. Am fost uimiti sa vedem cat de multe proiecte speciale am avut in ultimii 4 ani! „Raport de tara”, „1989, anul care a schimbat lumea”, „Romania din interior”, „Nascut in Romania”, „Triumful unei natiuni”, „Legi cu dedicatie”, „Romania din farfurie”, „Cotroceni 2014”, „Fabricat in Romania”, „Romania cu incetinitorul”, „A doua viata”, „Generatia X”. Lista e atat de lunga! Am facut foarte multe lucruri, cand ne-am uitat la cantitate am ramas uluiti. Cand ne uitam la imagini ne amintim cat de frumos a fost. Aparent 4 ani sunt putini, cu atat mai mult pentru o televiziune e clar ca sunt putini. Dar am facut multe lucruri si vrem sa mergem mai departe cu proiecte speciale si in 2016. E un an interesant. Lansam, din 1 martie,  un proiect care se cheama chiar asa „Proiect de tara”. Vorbim despre modernizarea Romaniei si ii provocam pe telespectatori si politicieni sa ne spuna cum se poate face asta. Adica, un plan de modernizare trebuie sa contina ce? Si ii provocam pe telespectatori pe de-o parte si pe politicieni pe de alta parte sa ne dea raspunsul. Politicienii ne cer votul anul asta, pentru locale si pentru Parlament. Si ii intrebam: „Ce aveti de gand sa faceti cu Romania?”. Asta e marele proiect din acest an. Bineinteles, ne ocupam in continuare de istorie, asa cum am facut in cei 4 ani care au trecut. In acest an ne uitam  la primul val de modernizare a Romaniei. savarsit de Carol I, intr-un proiect care se numeste „Coroana de otel”, avem proiectele care urmaresc actualitatea, tinem foarte mult la proiectul „Romania furata” pe care il continuam si in 2016.

Ce vedeţi la Digi 24

Programul aniversar al televiziunii de stiri incepe cu o editie speciala de „Digimatinal”, continua cu editii speciale ale stirilor si emisiunilor: „ Jurnal pentru copii”, „Sanatatea in bucate”, „Ca-n filme”, „2.0”, „La volan”, „Bonton”, „Digicult” si „Pasaport diplomatic”. Din Bucuresti Elena Vijulie lanseaza proiectul istoric „Coroana de otel”,  iar de la Sinaia Cosmin Prelipceanu, alaturi de invitatii sai, ambasadorul Romaniei in Germania, Emil Hurezeanu si jurnalistul si cronicarul Cristina Tudor Popescu lanseaza un „Proiect de tara”. De la 21:00, Digi24 difuzeaza documentarul „Un minut si o secunda”, in cadrul campaniei Romania furata.  Un episod dedicat memoriei celor decedati in Colectiv.

Te-ar putea interesa și: