Într-unul dintre marile orașe din România au fost introduși, de la 1 februarie, polițiștii de sector sau, așa cum erau numiți, sectoriștii. Înainte de 1989, sectoriștii aveau repartizată câte o zonă dintr-un oraș, unde se ocupau de soluționarea infracțiunilor minore sau a contravențiilor. Rolul principal al acestora era de a preveni comiterea unor încălcări grave ale legii.
În orașul Buzău au fost reintroduși sectoriștii, după modelul care funcționa înainte de 1989. Practic, este vorba despre polițiști locali care au fost repartizați să răspundă de 12 zone din oraș. Conform noilor atribuții, aceștia vor patrula și vor ține legătura cu comunitatea. Scopul este de a preîntâmpina problemele legate de încălcarea legii.
În prezent, la nivelul secțiilor de poliție, sarcinile de acest tip revin unui polițist de proximitate, prea puțin cunoscut în zona în care operează.
La nivelul municipiului Buzău, noile echipe de sectoriști, din cadrul serviciului de Poliție Locală, vor patrula și vor verifica, în același timp, dacă sunt respectate hotărârile adoptate de consiliul local. Ei vor avea rolul de a semnala gunoiul depozitat în spații necorespunzătoare, dar și de a preveni izbucnirea unui eventual scandal. Pentru aceasta vor trebui să se apropie de comunitate și să colaboreze cu asociațiile de proprietari, împreună cu care vor stabili zonele vulnerabile.
„Vrem să copiem modelul sectoristului de dinainte de 1989. Am împărțit orașul în 12 sectoare. Vor fi câte 4 sectoriști pentru fiecare sector. Vor lucra în ture. Cred că e o idee bună, îi responsabilizăm, vor trebui să știe tot ce se întâmplă în cartier, pe domeniul public”, a declarat viceprimarul Ionuț Apostu, citat de site-ul Buzoienii.ro.
Care sunt atribuțiile sectoriștilor
La nivelul municipiului Buzău vor funcțina 48 de sectoriști care, într-o primă fază vor organiza întâlniri cu toate asociațiile de proprietari din oraș. Aceasta pentru a se cunoaște mai bine și pentru a colabora cât mai eficient.
Pe durata programului, sectoriștii buzoieni vor circula prin zonele ce le-au fost alocate atât pe jos, pentru a-și face simțită prezența, dar și cu autovehiculele din dotare.
Prin înființarea acestui serviciu, Primăria Buzău speră că vor fi limitate actele de vandalism, furturile, dar și aruncarea gunoiului în alte locații decât cele amenajate. Iar pentru a-și duce atribuțiile la îndeplinire, sectoriștii vor putea aplica și amenzi acolo unde este cazul.
Amintim că Ministerul de Interne, condus de Lucian Bode, a adus modificări OUG nr. 70/2020, cea care subordonează operaţional Poliţia Locală faţă de Poliţia Română. Mai exact, proiectul pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 privind subordonarea operaţională a Poliţiei Locale faţă de Poliţia Română a fost adoptat pe 17 martie 2021, potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI).