Scenarii halucinante. Trei ipoteze-şoc privind moartea lui Dan Condrea | Dosarul Hexi Pharma

Scenarii halucinante. Trei ipoteze-şoc privind moartea lui Dan Condrea | Dosarul Hexi Pharma

O serie de detalii şi informaţii contradictorii apărute în primele 24 de ore de la moartea suspectă a patronului Hexi Pharma, în plină anchetă a Parchetului General, au adus în prim plan cele mai diverse scenarii privind dispariţia acestuia: înscenarea, determinarea sinuciderii, ori pur şi simplu „eliminarea” acestuia.

Moartea violentă a patronului Hexi Pharma, survenită duminică seară în jurul orei 18:30 - cu o zi înainte ca acesta să ajungă în faţa procurorilor pentru a i se aduce la cunoştinţă acuzaţiile şi, posibil, să fie reţinut în vederea arestării - a gernerat o serie de scenarii care, cel puţin până la finalizarea anchetei, vor rămâne pe buzele tuturor.

Ieri, site-ul cancan.ro a dat publicităţii o înregistrare video filmată de camerele de supraveghere de pe Primăria Corbeanca, la 18:23, cu câteva minute înainte ca maşina lui Dan Condrea să se spulbere la impactul cu copacul, imediat după ieşirea din localitate. Potrivit publicaţiei, imaginile au fost confirmate de Poliţie şi au ajuns la dosar.

Ne puteți urmări și pe Google News

Modele diferite de Opel

Numai că o analiză mai atentă a maşinii surprinse de aceste camere de supraveghere la 18:23 şi a autoturismului fotografiat imediat după accident de jurnalişti relevă faptul că autovehiculele sunt diferite. Pe camerele de supraveghere apare un Opel Astra H, cu farurile frontale caracteristice înfăţişate în fotografiile de mai jos, iar în urma accidentului a fost ridicată epava unui autoturism Opel Astra J, ale cărui faruri din spate prezintă un detaliu încercuit în fotografia alăturată.

Detaliile farurilor mașinii surprinse pe camerele video la ieșirea din Corbeanca și cele ale epavei rezultate în urma impactului cu copacul, câteva minute mai tâziu, nu se potrivesc.

Un oficial al Parchetului General a declarat că de la faţa locului a fost ridicat un autoturism Opel Astra J, iar firma de tractări auto a cărei platformă a ridicat maşina contorsionată confirmă această informaţie. Acest detaliu a alimentat, ieri, în spaţiul public, ipoteza că patronul Hexi Pharma nu s-ar fi aflat în maşină. Mai mult, poliţiştii de la locul accidentului au apreciat că vârsta şoferului mort era de 39 de ani, în timp ce Condrea avea 41 de ani şi 5 luni. Bomba a venit după vizionarea imaginilor surprinse de camerele de luat vederi, pe tot parcursul timpului între 18.00 și 18.47. În acest interval nu apare deloc un Opel Astra J circulând spre Buftea. Se pune întrebarea: dacă martorii au văzut alergând pe șosea un Opel Astra H, și nu un model J, condus de Condrea?

FOTO: Opel Astra H, surprins de camerele de luat vederi

Sinucidere determinată

O altă ipoteză vehiculată ieri de către fostul procuror Alexandru Lele - cel care a instrumentat dosarul controversatei morţi a procurorului Panait - a fost cea a determinării sinuciderii.

FOTO: Design-ul farurilor maşinii (foto stânga) care a fost surprinsă la 18.23 de camerele de supraveghere de la Primăria Corbeanca, aşadar la scurt timp înainte de momentul producerii evenimentului rutier, seamănă izbitor cu cel al modelului Opel Astra H, prezentat în imaginea din dreapta. Farurile frontale ale modelului Astra J condus de Condrea nu au acelaşi design.

„Mă miră este faptul că se încearcă găsirea unui răspuns doar din perspectiva a două infracțiuni, fie omor, fie accident din culpă care ar fi urmare a unei idei de sinucidere. Cred că există și o a treia variantă, care, din punctul meu de vedere, ar trebui cel mai serios luată în considerare, respectiv determinarea sinuciderii, pentru că suntem în prezența unei afaceri foarte mari și cel care a decedat a avut un monopol”, a declarat fostul procuror la Digi24.

Cele susţinute de Alexandru Lele sunt întărite de declaraţiile fostei soţii a lui Condrea, Laura, care a declarat pentru tolo.ro, imediat după accident: „Nu era genul care să se omoare, ci genul care te omora el pe tine. Dacă e sinucidere, l-au împins să facă asta!”.

O a treia ipoteză arată că Dan Condrea ar fi putut fi „eliminat” prin preluarea, alterarea sau blocarea de la distanţă a comenzilor maşinii lui, scenariu pe care îl detaliem alăturat.

Varianta „eliminării”

Faptul că Dan Condrea şi-a pierdut viaţa cu o zi înainte să meargă la Parchet pentru a da detalii în dosarul dezinfectanţilor diluaţi, coroborat cu lipsa urmelor de frânare de la locul evenimentului rutier şi cu declaraţiile fostei sale soţii, potrivit căreia Condrea era un şofer experimentat care, în caz de accident ar fi schiţat măcar o manevră de redresare, lasă deschisă şi ipoteza „eliminării” lui Dan Condrea prin preluarea, alterarea sau blocarea de la distanţă a comenzilor maşinii printrun sabotaj al computerului de bord. În această variantă, atacul ar fi trebuit să aibă loc dintr-o altă maşină, care ar fi trebuit să fie suficient de aproape de autovehiculul-ţintă pentru a-i permite accesarea wireless a computerului de bord. Unul dintre martori a descris pentru EVZ că a văzut un alt autoturism care se afla la mică distanţă în spatele patronului Hexi Pharma, pe care părea că „îl împinge”.