"Pentru Comisia Europeană, accesarea neautorizată şi utilizarea ilegală a datelor personale ce aparţin utilizatorilor Facebook este inacceptabilă", a declarat Christian Wigand, un purtător de cuvânt al Executivului UE, potrivit mediafax.ro.

 

Deşi iniţial Cambridge Analytica a fost acuzată de sustragerea datelor a 50 de milioane de utilizatori Facebook, reţeaua de socializare online a recunoscut miercuri că în realitate numărul ar fi putut fi mult mai mare.

 

Scandalul Facebook „A LOVIT” 87 de milioane de utilizatori. DATELE au ajuns la Cambridge Analytica. DEZVĂLUIRILE care schimbă REGULILE în ONLINE

 

 

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit).

Săptămâna trecută, comisarul european pentru Justiţie, Vera Jourova, a cerut companiei Facebook să clarifice dacă utilizatorii europeni ai celei mai mari reţele de socializare online au fost afectaţi de sustragerea şi utilizarea ilegală a datelor. "Facebook trebuie să-şi dezvolte răspunsul şi să protejeze datele utilizatorilor europeni", a declarat aceasta pe Twitter.

Guy Verhofstadt, negociatorul Parlamentului European pentru Brexit, a cerut din nou fondatorului companiei Facebook, Mark Zuckerberg, să se prezinte în faţa Legislativului Uniunii Europene

Mark Zuckerberg, va fi audiat pe 11 aprilie.

Potrivit noilor estimări, Facebook consideră că datele a până la 87 de milioane de utilizatori au fost transferate în mod incorect la firma de consultanţă politică Cambridge Analytica.

Reamintim că firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Urmare scandalului care începe să schimbe multe reguli din online, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, va fi audiat pe 11 aprilie.

De unde a pornit întreg războiul

O firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept "război psihologic".

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: "Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (…) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania". Documente obţinute de publicaţia Observer şi confrmate de Facebook relevă că, până la sfârşitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent. Facebook nu avertizase încă utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane.

Potrivit cotidianului The New York Times, copii ale datelor sustrase de firma Cambridge Analytica încă sunt online. Informaţiile au fost colectate printr-o aplicaţie numită "thisisyourdigitallife", creată de profesorul Aleksandr Kogan în mod independent de activitatea sa de la Universitatea Cambridge.