Scandal monstru: afaceri pe spinarea morţilor la Spitalul Judeţean Constanţa

Scandal monstru: afaceri pe spinarea morţilor la Spitalul Judeţean Constanţa

Firma de pompe funebre aciuiată în spital nu a lăsat o familie să ia mortul acasă dacă nu plătesc cheltuielile de înmormântare. Acelaşi gen de abuz au fost înregistrate şi în spitalele bucureştene

Scandal la morga Spitalului Judeţean Constanţa unde mai multe familii au protestat faţă de o casa mortuară care refuză să le dea ruda decedată dacă nu cumpără produse şi servicii  funerare complete.

Moartea este anunţată telefonic

Societatea Casa Albastră din Constanţa a încheiat în luna august, anul trecut un contract de concesiune cu Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă şi de atunci problemele se ţin lanţ. Familiile, şi aşa îndurerate, reclamă că "moartea rudei  este anunţată direct de un angajat al casei mortuare şi nicidecum de un medic de secţie. Mai mult, ni se pune în vedere să nu care cumva să cumpărăm produse mortuare din altă parte că altfel nu ni se va da mortul, este inuman să profite de durerea noastră".

Alte cazuri revoltătoare

Scandalul a luat amploare după ce, ieri, o familie din Tulcea, a cărei rudă de 61 ani a decedat în Spitalul Judeţean din Constanţa, în urma unui accident cerebral, a venit să ridice cadavrul pentru înmormântare. Pentru că a folosit serviciile altei case mortuare, angajaţii "Casei Albastre" au închis morga şi au plecat acasă.

În aceeaşi situaţie au fost şi alte familii din Năvodari şi Mangalia. "Am fost terorizată cu 6 telefoane, m-au anunţat că mi-a murit cumnatul şi să nu care cumva să cumpăr din altă parte că nu-mi dau mortul, le-am spus că nu e posibil aşa ceva, noi suntem din Tulcea şi imediat ce ni s-a spus că numai are de trăit, am cumpărat cele de trebuinţă pentru înmormântare şi am făcut contract cu o firmă de pompe funebre cu care am şi venit de altfel să-l luăm", spune indignată Ioana Ţolu.

Dumitru Mândroiu din Mangalia, căruia i-a murit fratele, aşteaptă tot de ieri să preia cadavrul, "nu pot fi obligat să iau sicriu coroană şi haine de aici, am luat de la altă casă mortuară, mai ieftin, eu am pensie de 5,5 milioane lei". O altă familie din Năvodari susţine că i s-a cerut 1.300 lei pentru un coşciuc simplu "pe care l-am cumpărat cu 300 lei de la noi din oraş".

Talmeş-balmeş la casa mortuară

Oamenii au chemat OPC-ul şi presa la faţa locului şi numai aşa au reuşit să-şi ia morţii. "Să veniţi în fiecare zi aici la morgă şi să vedeţi cum o mulţime de persoane se ceartă cu ăştia, sunt oameni săraci care nu au bani să-şi îngroape morţii şi se trezesc că trebuie să-i scoată din piatră seacă pentru că altfel li se închide uşa în nas", spune Adrian Găitan.

Patronul firmei de pompe funebre, Marius Buculeasa respinge toate acuzaţiile: "Este un tertip al concurenţei ca să facă valuri şi să spună tuturor că eu impun, eu nu impun nimic, vrei să cumperi bine, nu vrei să cumperi servicii funerare iarăşi bine, eu ofer servicii de mai bună calitate şi la un preţ mai bun", a declarat telefonic patronul de la "Casa Albastră".

Cele două inspectoare de la OPC au constatat însă mai multe nereguli la punctul de lucru de la morga spitalului şi au lăsat o invitaţie pentru ca mâine patronul să se prezinte cu toate documentele, inclusiv cu contractul de concesiune. Potrivit insectorului Claudia Ursache, "nu există certificat de înmatriculare, lista de tarife pentru servicii există dar fără precizarea timpului de realizare al serviciului, ceea ce este obligatoriu, sancţiunile pot fi de la 1.000 la 10.000 lei". Specialista a ţinut să precizeze în plus că "nimeni nu este obligat să achiziţioneze produse sau servicii dacă decizia nu-i aparţine, decizia aparţine numai clientului".  

Ne puteți urmări și pe Google News