Scandal de pomină pe Aeroportul Cluj: Carpatair îşi anulează toate cursele
- Mihai Şoica
- 17 octombrie 2011, 18:41
Şeful de tură a cerut degivrarea avionului, în timp ce comandantul aeronavei a refuzat, susţinând că sunt şicane îndreptate împotriva companiei. Călătorii au stat 2 ore în avion pentru ca acesta să se usuce la soare
Compania Carpatair a anunţat că va anula toate zborurile de pe Aeroportul Internaţional din Cluj Napoca după ce conducerea acestei instituţii a încercat să să forţeze societatea să plătească taxe aeroporturare. Scandalul a pornit în această dimineaţă după ce cursa Cluj-Timişoara nu a putut decola deoarece nu avut permisiunea Aeroportului Internaţional Cluj Napoca.
Au degivrat avionul cu mătura!
Între pilot şi şeful de tură a izbucnit un adevărat scandal legat de degivrarea (dezgheţarea) avionului. În timp ce pilotul susţinea că avionul nu trebuie degivrat deoarece temperatura aerului nu a coborât sub limita de îngheţ, reprezentanţii aeroportului susţineau că avionul trebuie degivrat. Mai mult, cei de la aeroport susţin că sâmbătă, la un alt zbor, pilotul a degivrat avionul cu mătura. Normele din aviaţie prevăd faptul că decizia de degivrare a avionului aparţine exclusiv comandantului. În cazul de la Cluj, căpitanul a decis că avionul nu trebuie supus procedurii de degivrare pentru că nu era gheaţă depusă pe fuzelaj. La mijloc este vorba despre taxa de 800 de euro, atât costă o procedură de degivrare, pe care cei de la Carpatair nu au vrut să o plătească pe motiv că nu era gheaţă pe fuzelajul avionului. În urma refuzului, avionul a fost blocat la sol pânâ când gheaţa depusă s-a topit. Contraatac: Carpatair anulează zborurile Replica Carpatair nu s-a lăsat prea mult aşteptată. Într-un comunicat de presă, compania aeriană anunţă că a luat decizia de a închide baza operaţională de la Cluj, după mai bine de 12 ani de activitate.
Carpatair vorbeşte despre atacuri premeditate ale directorului Aeroportului Internaţional din Cluj, David Ciceo. "Directorului încearcă să hărţuiască în disperare compania Carpatair pentru plângerea pe care aceasta a depus-o la Comisia Europeană. Operatorul aerian a acuzat aeroportul că subvenţionează, începând cu 2007, pe unul din concurenţii săi cu sume care se apropie de 20 de milioane de euro, măsura respectivă prejudiciind grav mediul concurenţial, mai multe companii aeriene fiind nevoite să-şi sisteze cursele pe care le-au zburat în mod tradiţional de pe aeroportului Cluj", se arată în comunicatul Carpatair. În urma deciziei Carpatair de a închide baza de la Cluj, 20 de angajaţi ai acestei firme vor fi concediaţi. Şeful Aeroportului Cluj acuză: "Pun în pericol viaţa călătorilor"
Referitor la incidentul de dimineaţă, Carpatair susţine că nu a fost nevoie de aplicarea procedurii de degivrare deoarece "a fost cer senin şi temperaturi pozitivie". "Piloţii şi personalul tehnic Carpatair sunt instruiţi să respecte strict această politică şi întotdeauna pun pe primul loc siguranţa pasagerilor. Insinuările aduse la adresa echipajelor de zbor Carpatair de către dl. David Ciceo, fac parte din scenariul său de răzbunare", mai susţin cei de la Carpatair care au mai anunţat că vor depune plângere penală împotriva directorului aeroportului clujean.
Directorul Ciceo a declarat despre situaţia zborului Cluj-Timişoara că pilotul avionului a încercat să degivreze avionul cu mătura. "Vom sesiza Autoritatea Aeronautică Română, după ce piloţii Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii de pe fuzelaj şi aripi. Sâmbătă, pilotul a încercat să îndepărteze gheaţa cu o mătură. Luni, cursa spre Timişoara trebuia să decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza piloţilor care au refuzat să deivreze aparatul şi l-au ţinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol vieţile pasagerilor", a spus Ciceo.