Şi aceasta deoarece nu mai există piese de schimb și nici persoane capabile să-l repare, informează EFE.

Creat inițial în 1993, ca parte a unui proiect de cercetare, Aibo a revoluționat conceptul de robot domestic și, cu toate că inițial nu a existat intenția realizării unei producții industriale, s-a ajuns la comercializarea a trei tipuri diferite de roboți, în valoare medie de 2.000 de dolari bucata.

O firmă

Din luna martie, compania niponă nu mai primește cereri de reparare a celebrei mascote automate în formă de câine, care lătra, identifica fața stăpânului său și își dezvolta propriul caracter în funcție de interacțiunea cu persoana apropiată și mediul înconjurător.

Pentru a putea prelungi viața mascotelor lor, proprietarii de Aibo au deschis o pagină de internet în care schimbă informații pentru a putea face reparațiile necesare, iar unii dintre inginerii care au lucrat la fabricarea robotului și care au ieșit între timp la pensie au creat o firmă pentru a le veni în ajutor.