Şapte candidaţi pentru centura Sibiului

Şapte candidaţi pentru centura Sibiului

Toate firmele care vor să continue lucrările de la şoseaua de centură şi-au depus candidatura în ultima zi.

Sapte firme şi-au depus dosarul pentru reluarea construcţiei centurii de ocolire a Sibiului. Lucrările au toate şansele să fie reluate cel mai devreme pe 1 aprilie. După mai bine de un an şi jumătate de când acestea au fost întrerupte, din cauza rezilierii fostului contract cu firma italiană Todini, utilajele noii firme ce va lucra la acest obiectiv vor putea reîncepe lucrările.

Întârzierea cu care se va face acest lucru se datorează procedurilor care trebuie urmate pentru desemnarea noii firme câştigătoare.

O lună de evaluări

Ieri-dimineaţă au fost deschise, la sediul Ministerului Transporturilor, plicurile cu ofertele pentru licitaţie. Firmele care au dorit să-şi depună ofertele au avut la dispoziţie 45 de zile pentru întocmirea dosarului după anunţul publicat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR).

Chiar dacă în luptă pentru câştigarea licitaţiei s-au înscris şapte consorţii, toate şi-au depus dosarul pe ultima sută de metri şi cu câteva ore înainte de expirarea termenului-limită - 18 februarie, ora 17.00.

„La ora 9.30, a avut loc deschiderea ofertelor de licitaţie depuse pentru obiectivul «Construcţia variantei de ocolire a municipiului Sibiu la standard de autostradă», pentru lucrările rămase de executat la Secţiunea 1. În total s-au înregistrat şapte oferte“, a declarat Oana Stănciulescu, purtător de cuvânt la Ministerul Transporturilor.

Cele şapte consorţii care se bat pentru adjudecarea licitaţiei sunt Strabag AG, Societa Italiana per Condotte D’acqua SpA, Asociere Swietelsky Baugesellshaft mbH & Euro Construct Trading ’98 SRL, Mochlos SA, JV Boegl - Geiger - Comtram, J V Ashtrom International LTD & Shapir Structures 1991 LTD şi Colas România SRL.

Desemnarea firmei câştigătoare nu se va face mai devreme de o lună. „Evaluarea ofertelor se va realiza în perioada 19 februarie-19 martie, iar semnarea contractului este estimată pentru data de 31 martie“, a mai explicat Oana Stănciulescu. Totodată s-a stabilit că durata pentru execuţia lucrărilor este de 18 luni, iar cea pentru notificarea defecţiunilor, de 24 de luni. În aceste condiţii, centura nu va fi gata mai devreme de iarna lui 2009 sau chiar primăvara lui 2010. Conform Ministerului Transporturilor, valoarea totală a contractului de lucrări este estimată la 42 de milioane de euro.

Lucrare de dat în gropi

Starea actuală a lucrărilor efectuate de firma italiană Todini, desemnată câştigătoare a licitaţiei în vara lui 2003, este una deplorabilă. Neconservarea acestora a dus la surparea malurilor de susţinere pe diferite porţiuni, unde au apărut adevărate cratere în asfalt. Totul se datorează faptului că primul termen de finalizare a lucrărilor, stabilit pentru septembrie 2006, nu a fost respectat.

Dezastrul a început odată cu octombrie 2006, când cei de la Todini au întrerupt lucrările, iar CNADNR a reziliat contractul. A trecut apoi mai mult de un an până când CNADR a anunţat o nouă licitaţie. În tot acest timp, intemperiile şi-au pus puternic amprenta asupra centurii, care a rămas în paragină. Şoseaua de centură este prevăzută să aibă o lungime totală de 23,5 kilometri, din care 14,6 kilometri cu profil de autostradă.

Ne puteți urmări și pe Google News