Sandero, mai ieftin decât Loganul

Sandero, mai ieftin decât Loganul

În versiunea de bază, modelul hatchback derivat produs la uzina din Piteşti se va vinde la un preţ mai mic de 6.400 de euro.

Preţul de bază al modelului Renault derivat din Sandero va fi mai mic decât al Loganului, a spus ieri Christian Esteve, preşedintele regiunii Euromed a grupului. Logan berlină costă, în versiunea de bază, circa 6.400 de euro. „Derivatul“ este deja produs la Piteşti şi va fi lansat pe piaţă în toamnă.

„Aceasta este promisiunea pe care am făcut-o, de a lansa un hatchback cu un preţ mai mic decât al Loganului şi o vom respecta“, a spus Esteve. Cel mai probabil, versiunea full-options a hatchback-ului derivat din Sandero va fi mai scumpă decât actuala berlină. Sandero a fost lansat anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt şi a început să fie vândut în America de Sud, la sfârşitul lui 2007. Modelul produs în România este destinat în principal pieţelor emergente din regiune.

Renault, ridicat de maşina românească Dacia a realizat cea mai bună marjă operaţională din grupul Renault, a anunţat ieri Carlos Ghosn, preşedintele grupului Renault-Nissan, în cadrul conferinţei de presă în care au fost prezentate rezultatele financiare ale grupului aferente anului trecut. Marja operaţională a Dacia - cel mai important indicator de pe foaia de bilanţ, care arată profitul realizat din activitatea de bază a companiei - a crescut la 8% (faţă de 6% cu un an înainte), în timp ce grupul Renault a afişat o marjă operaţională de 3,3%.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Logan este foarte profitabil pentru grupul Renault. Logan a tras Renault în sus, în 2007“, a precizat Ghosn, care a explicat că dezvoltarea modelului lansat în urmă cu patru ani pe platforma de la Piteşti nu se face doar în volum, ci şi ca profitabilitate. Marja operaţională a gamei Logan s-a ridicat la 6%. „Anul 2007 a fost unul dificil“, a spus Carlos Ghosn.

„Creşterea preţului energiei, volatilitatea cursurilor de schimb şi vânzările mediocre de automobile în Europa ne-au creat un climat economic defavorabil“, a detaliat preşedintele producătorului francez. Pentru 2008, compania îşi propune să ajungă la un profit de 4,5% şi să devină al treilea producător de automobile din lume, după încheierea parteneriatului cu ruşii de la Avtovaz. Alianţa Renault-Nissan-Avtovaz ar urma să producă anual peste 7 milioane de autoturisme. „Loganizarea“ Renault Modelul Logan „trage“ în sus marja operaţională a grupului francez, dar afectează imaginea companiei la capitolul calitate, a comentat ieri presa franceză, care a vorbit despre „loganizarea“ Renault. Carlos Ghosn a respins afirmaţiile, deşi a admis că anul trecut a fost foarte bun pentru model. „Nu există un plan de loganizare a Renault. Logan a crescut foarte mult în ultimii ani şi în 2007 cu precădere, dar pentru acest an Renault pregăteşte o revenire pe segmentul calităţ ii, prin îmbogăţirea gamei Megane“. Lupta pentru cota de piaţă Declinul vânzărilor Dacia pe piaţa locală va trebui să se oprească, întrucât producătorul nu îşi mai permite să piardă cota de piaţă, a apreciat, ieri, preşedintele regiunii Euromed, Christian Esteve. Potrivit acestuia, cota de piaţă a Dacia a coborât sub 30% în România din cauza intrării unui număr mare de maşini second-hand pe piaţă (circa 150.000 de unităţi, potrivit APIA), dar şi a scumpirii creditelor, ceea ce face tot mai dificilă achiziţionarea unui automobil.

În schimb, exporturile Dacia au crescut cu 45% în volum anul trecut. „Voi pune presiune pe managerii Dacia, ca vânzările să nu mai scadă. Nu ne mai permitem acest lucru“, a spus Esteve. România este cea mai eficientă ţară din grupul Renault din punct de vedere al costurilor, mai eficiente chiar decât Turcia, a spus Esteve. Cu toate acestea, grupul francez nu intenţionează să mai deschidă o platformă de producţie după 2009, când va fi atinsă capacitatea maximă de producţie, de 400.000 de unităţi. Dacia se schimbă la faţă într-o lună Noul logo al Dacia va fi făcut public oficial la Salonul Auto de la Geneva de luna viitoare şi va fi lansat pe piaţă imediat dupa eveniment, ne-a declarat ieri Esteve. EVZ a publicat, în urmă cu două saptămâni, un „prototip“ al noii identităţi vizuale la care Dacia lucrează în prezent. Potrivit informaţiilor EVZ, noul logo este o combinaţie între identităţile vizuale ale Renault şi Nissan, aplicate pe vechea siglă Dacia. „Dacia a ajuns la un nou stadiu, şi de aici necesitatea de a schimba logoul“, a spus Esteve. NEGOCIATORUL Noul şef regional al Renault a condus cumpărarea Dacia Christian Esteve, noul preşedinte al regiunii Euromed al Renault (din care face parte şi România) a condus comisia de negociere în privatizarea Dacia şi a susţinut ţara noastră în procesul de alegere a viitorului sediu al centrului de inginerie Renault.

La Renault Technologie Roumanie, cel mai mare centru de inginerie al grupului francez după cel din Paris, vor fi create noile modele de autoturisme şi vor fi angajaţi 3.500 de ingineri. Investiţ ia companiei în acest proiect se ridică la 100 de milioane de euro. Algeria, Bulgaria, Maroc, România, Rusia, Tunisia şi Turcia - acestea sunt ţările pe care Renault le reuneşte sub numele Euromed.

Peste aceste şapte ţări a fost numit şef fostul director general al Dacia. Esteve a ajuns în România în 1998 şi şi-a încheiat mandatul în 2003. În această perioadă, a negociat cu autorităţ ile române intrarea producătorului auto în portofoliul Renault şi a condus direcţia financiară a Dacia (poziţie de director adjunct). A devenit director general al Dacia în septembrie 2002, în locul lui Constantin Stroe, şi a condus compania până în vara lui 2003, când a fost înlocuit de actualul director al companiei, François Fourmont. Reduceri de personal şi la Logan În cei cinci ani de mandat la Dacia, Esteve a negociat vânzarea Dacia către Renault, s-a ocupat de lansarea proiectului Logan şi a pregătit producătorul de autoturisme pentru intrarea pe profit, după o perioadă dezastruoasă din punct de vedere financiar.

„În ziua aprobării ordonanţei de guvern, pe 30 iunie 1999, aşteptam cu domnul Esteve documentul pentru care negociasem atâta timp. Când a venit, am avut un şoc: o greşeală de tipar «a mutat» data emiterii ordonanţei de guvern pe 30 iulie 1999“, îşi aminteşte Constantin Stroe unul dintre momentele mai puţin plăcute ale şederii lui Esteve la Dacia.

Acelaşi Esteve a gestionat procesul de înlocuire a utilajelor din fabrica de la Mioveni, cel de restrângere a operaţiunilor şi de concediere a 16.800 de angajaţi. În mandatul său, Dacia nu a reuşit să treacă pe profit. S-a întâmplat însă la un an după plecarea lui Esteve în poziţia de secretar general adjunct al grupului Renault. Dacia continuă să fie profitabilă de atunci. „Venirea lui Esteve la şefia regiunii Euromed nu poate fi decât un lucru foarte bun pentru România, care este pentru el o a doua casă“, ne-a spus Constantin Stroe. CV

Christian Esteve

> S-a născut pe 4 iunie 1949 în Alger (Algeria) > A absolvit Şcoala de Înalte Studii Comerciale (HEC) > Şi-a început cariera în 1973 ca ata- şat comercial la Ambasada Franţei din Venezuela, devenind apoi angajat al biroului parizian Worms Bank.

> În 1984, intră în Direcţia financiară Renault, iar în scurtă vreme este numit - mai întâi - director financiar şi apoi director general Renault în Marea Britanie.

> În 1991, primeşte funcţia de director al sucursalelor Renault Franţa, apoi pe cea de director comercial DIAC, în 1996.

> Însărcinat cu negocierile de cumpărare a mărcii Dacia în 1998, Christian Esteve devine, un an mai târziu, director general adjunct Dacia, apoi director general, în 2002. În octombrie 2003 preia postul de secretar general adjunct al grupului Renault. > Este Cavaler al Legiunii de Onoare. > Din 2 ianuarie 2008 este numit în Comitetul de Direcţie Renault, ca şef al regiunii Euromed (Algeria, Bulgaria, Maroc, România, Rusia, Tunisia şi Turcia).