Salariații își vor putea descărca, online, adeverința care atestă vechimea în muncă abia în 2025. Cum poți obține accesul la Revisal

sursa: arhivă EVZ

Posibilitatea salariaților de a-și accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților, prin portalul Reges sau aplicația Revisal, va fi operaționalizată abia în 2025. Cu toate că termenul este îndepărtat, a fost oficializată procedura prin care va fi permis accesul.

HG 1.164/2022 stabilește că, pentru a avea acces online salariații sau foștii salariați, vor trebui să obțină numele de utilizator și parola pentru acces. Acest lucru se va face prin depunerea documentației fizic sau online.

Obținerea numelui de utilizator și parola pentru registru se va putea face în nume propriu sau prin împuterniciți. În al doilea caz, este nevoie de o procură specială în acest sens.

De ce documente ai nevoie pentru a avea acces la Revisal

Documentele necesare sunt obținerea accesului la Revisal sunt următoarele: solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei, cartea de identitate, în original sau scanată, dacă documentele se depun online. În plus, vei avea nevoie și de o procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original. Aceste documente vor putea fi depuse și online, prin e-mail către ITM-ul corespunzător. Persoanele solicitante pot face acest lucru doar dacă dețin semnătură electronică calificată.

În funcție de situația în care se regăsesc, salariații vor depune documentele la sediul inspectoratului teritorial de muncă (ITM) în a cărui rază teritorială își are angajatorul sediul sau domiciliul. De asemenea, pot depune actele la ITM-ul în a cărui rază teritorială își desfășoară/și-au desfășurat activitatea salariații sau la ITM-ul în a cărui rază teritorială își are domiciliul (fostul) salariat, dacă sediul angajatorului a fost sau se află în altă localitate decât a primului.

Cum îți poți vedea propriile date

Mai întâi, salariații trebuie să își obțină user-ul și parola pentru accesarea registrului. Ulterior, ei vor putea doar să vadă, să descarce, să tipărească propriile date sau să genereze online și să descarce extrasul din registru. Cu alte cuvinte, nu vor putea să facă niciun fel de modificări datelor pe care le găsesc în dreptul numelor lor.

Pe de altă parte, procedura care a fost oficializată prevede că vechimea în muncă, ce poate fi dovedită cu extrasul generat online din registru, va trebui să fie certificată de către angajator, fost sau actual, prin semnătură. Așadar, nu este suficientă doar descărcarea documentului pentru a dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate.

Astfel, dacă prevederile din HG 1.164/2022 nu vor fi modificate până la finalul lui 2024, salariații care își vor descărca extrasul din Revisal vor avea nevoie să mai facă un drum sau o solicitare fostului sau actualului angajator pentru ca acesta să își pună semnătura pe document. Este important de reamintit că procedura de obținere a user-ului și parolei de Revisal va fi disponibilă abia din 2025. Până atunci, vechimea în muncă se poate dovedi ca și până acum, cu adeverința de vechime eliberată de angajator sau de Inspecția Muncii, potrivit Avocat.net.